728 x 90

-

آخرین وضعیت حقوقی و جسمی رضا شریفی بوکانی در زندان رجایی‌شهر

-

رضا شریفی بوکانی، زندانی سیاسی
رضا شریفی بوکانی، زندانی سیاسی
رضا شریفی بوکانی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که به اتهام ارتباط و همکاری با یکی از احزاب کردی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران بازداشت شده بود، جهت اخذ آخرین دفاعیات احضار شد.

شعبه ۷ بازپرسی دادگاه انقلاب شهریار در طی هفته جاری با این زندانی در زندان رجایی‌شهر برای اخذ آخرین دفاعیات ملاقات داشته است این در حالی است که این زندانی پیشتر از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی احضار و محاکمه شده است. بازپرس پرونده بدون توضیحی در خصوص محتوای پرونده‌ این زندانی در دادگاه انقلاب شهریار به وی اعلام داشته است که شما پرونده دیگری در تهران دارید که مربوط به ما نیست.

دادستانی تهران تا‌کنون از تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه ممانعت به‌عمل آورده است و از سویی محاکمه این زندانی در 2پرونده جداگانه از نکات مبهمی است که دستگاه قضایی تا‌کنون پاسخ مشخصی به آن نداده است.

رضا شریفی بوکانی که به اتهام ارتباط با همکاری با یک حزب کردی بازداشت شده است، به‌دلیل عضویت همزمان در سپاه پاسداران با اتهام جاسوسی نیز مواجه شده است وی هم‌اکنون بیش از 7ماه است که در بازداشت موقت به‌سر می‌برد و حکمی از سوی دستگاه قضایی برای وی صادر نشده است.
این همه در حالی است که وی در زندان از بیماریهای متعددی رنج می‌برد و می‌بایست در بیمارستان در خارج از زندان مورد درمان قرار گیرد. هم‌چنین او از جمله افرادی است که اخیراً در پی شیوع یک ویروس ناشناخته در زندان، بدان مبتلا شده است.
مسئولین بهداری زندان که از امکانات بسیار محدودی برخوردار است، از درمان جدی بیماری وی سرباز می‌زنند و این امر موجب تشدید بیماری وی و وخیم‌تر شدن وضعیت جسمی ایشان گشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c9b37808-b852-470d-abbb-d01946c8365f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات