728 x 90

اسیدپاشی درايران,کمپ لیبرتی,حمايت جهاني از مقاومت

کنفرانس در پارلمان انگلستان با حضور نمایندگان برجستهٴ هر دو مجلس - محکومیت جنایت اسید پاشی به زنان

-

 -
-


برایان بینلی نمایندهٴ پارلمان انگلستان

می‌خواهم بگویم که خیلی خوشحال هستم که امروز این‌جا هستم.
دوستانم امروز به‌طور مفصل در مورد نقض وحشتناک حقوق‌بشر صحبت خواهند کرد. آنها در مورد وحشت ما از ساخت بمب اتم در ایران که تعادل‌قوا را در یکی از پر خطرترین منطقه جهان تغییر می‌دهد خواهند گفت. این حیاتی است که ما اطمینان یابیم که این سلاحهای اتمی ساخته نشود و در دست آخوندهای قرون وسطی که ما ملا می‌خوانیمشان قرار نگیرند. و در این‌جا باید از سازمان مجاهدین قدردانی کرد که همه گزارشهایی را که نشان می‌داد رژیم ایران در حال ساختن بمب اتمی است منتشر کند که غرب متوجه موضوع شود. این سازمان این اطلاعات را برای مردم غرب منتشر کرد و آنها را از این موضوع آگاه کرد و این دلیل دیگری است برای هواداری از مجاهدین.
و بالاخره بگذارید بگویم که آخوندها سعی می‌کنند که غرب را فریب دهند. این را بارها انجام داده‌اند. دولتی که کارنامه‌اش قابل اعتماد نیست. و این همان پیامی است که مجاهدین و دوستانشان به‌طور مستمر به دولت ما و دولتهای دیگر می‌دهند. این نظامی است که قابل اعتماد نیست این نظام، یکی از بدترین کارنامه‌های حقوق‌بشر در سراسر دنیا را دارد. بهرحال کار من به‌خصوص در رابطه با پشتیانی از حقوق ۲۷۰۰ نفر در لیبرتی است که استرون استیونسون صحبت کرد. که به‌طور نفرت انگیزی دولت عراق با آنها رفتار می‌کند. دولت مالکی لیبرتی را به یک جهنم تبدیل کرده است و من هر روز برای ساکنان لیبرتی دعا می‌کنم. –برای این‌که آنها در شرایطی زندگی می‌کنند که من برای بدترین دشمنانم نمی‌خواهم. این فراسوی قدرت بشری است. بنابراین کار ما این است که تا آنجا که می‌شود اطمینان حاصل کنیم که ساکنان از امنیت برخوردار هستند. آب تمیز، غذای خوب، مداوا و امنیت آنها تامین شود.
من می‌خواهم چهار خواسته مطرح کنم. می‌خواهم که کمپ لیبرتی به‌عنوان کمپ پناهندگی زیر نظر سازمان ملل شناخته شود. وضعیت ساکنان به‌عنوان پناهنده و افراد تحت حفاظت بر طبق کنوانسیون چهارم ژنو شناخته شود. من می‌خواهم تمام تصمیمات ستم گرانه که به‌وسیله دولت مالکی بر علیه ساکنان لیبرتی اعمال می‌شود ملغی گردد. و من می‌خواهم پرونده کمپ لیبرتی به کسانی در دولت عراق تحویل داده شود که هیچ‌گونه رابطه‌ای با رژیم ایران ندارند. این را می‌خواهم برای این‌که تمام دنیا بدانند که دولت مالکی کمک‌کار نبود بلکه نماینده رژیم ایران بود. من خواهان ضمانت آمریکا برای حفاظت و امنیت کمپ لیبرتی طبق توافق چهار جانبه ۱۶ اوت ۲۰۱۲، که امنیت و حفاظت را تا آخرین نفر که عراق را ترک کند تأمین می‌کند، هستم. همچنین خواهان تأمین امنیت و حفاظت و دسترسی به وسایل پزشکی هستم. هیچ چیز غیرانسانی‌تر از ممنوع کردن کمکهای پزشکی به این افراد نیست و من خواهان این هستم که غرب این را از دولت جدید عراق بخواهد. و در آخر و مهمتر از همه خواستار لغو کامل محاصره کمپ لیبرتی هستم. و استقرار استانداردهای معمول زندگی بر طبق ماده ۱، ۲، ۳ و ۴ قسمت سوم یادداشت توافق سازمان ملل که ساکنان اشرف به‌عنوان افراد حفاظت‌شده، طبق کنوانسیون ژنو می‌شود. من خواهان پایان محاصره کمپ لیبرتی هستم.

لرد دالاکیا-معاون حزب لیبرال در مجلس اعیان انگلستان

من فقط می‌خواهم حمایت خودم را از دو یا سه چیز که مطرح شده‌اند اعلام کنم و مختصر خواهم گفت. اول نکته‌یی که شما در مورد اشرف و لیبرتی گفتید. ما عکسهای افرادی را در اختیار داریم که چنین جنایات پلیدی را علیه انسانهای بیگناه در این کمپ‌ها انجام می‌دهند. درخواست من این است، نه فقط باید به افرادی که در آنجا هستند استاتوی پناهندگی تحت نظارت ملل‌متحد داده شود، بلکه مهم‌تر از آن بگذارید اطمینان حاصل کنیم این اسنادی که جمع‌آوری شده به دادگاه بین‌المللی جنایی ارجاع شود تا در یک نقطه آنها به‌خاطر انجام جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار بگیرند.
نکته دوم که می‌خواهم مطرح کنم بسیار واضح است. و آن ظرفیت این رژیم برای ایجاد سلاحهای اتمی است و من فکر می‌کنم این چیزی است که غرب نباید آن‌را فراموش کرد. این برای من مهم نیست که شما مذاکره کنید تا اطمینان حاصل شود که سلاحهای کشتار جمعی تولید نشود و کنترل گردد، اما آنچه بیش از همه مرا نگران می‌کند مدت زمانی است که ما در غرب در حال مذاکره و تشویق افرادی با نحوه تفکر روحانی هستیم، گویی که او یک رهبر مدره در ایران است. او چنین فردی نیست! یک گربه لئوپارد نمی‌تواند لکه‌های سیاه روی پوست خود را تغییر بدهد و این دقیقاً آن چیزی است که او هست
اگر ما می‌توانیم در مورد ترکیه و عضویت آن در جامعه اروپا مذاکره کنیم و بگوییم که ما نگران حقوق‌بشر شما هستیم، پس در رابطه با صحبت با رژیم ایران چه کار می‌کنیم که بیلان حقوق‌بشرش از همهٴ کشورها بدتر است؟ از شما بسیار متشکرم.

دیوید جونز- نماینده پارلمان، وزیر ولز در کابینهٴ کامرون تا اوت 2014
واقعاً مایهٴ خوشحالی من است که بار دیگر به این‌جا بیایم، زیرا غیبت چندین ساله‌ام از حضور در جلسات هواداران شورای ملی مقاومت در این کشور به من اعمال شده بود. در حالی‌که زیاد راضی نبودم پستم را در کابینه ترک کنم، فکر می‌کنم خروج برایم به‌طور قابل توجهی شیرین شده به‌دلیل این حقیقت که می‌توانم در سالهای آتی کارهای بسیار بیشتری برای کمک در حمایت از شورای ملی مقاومت ایران انجام دهم.
مایهٴ خوشوقتی است که برمی‌گردم، زیرا بر این باورم که ما در یک زمان بسیار حیاتی در تاریخ ایران و روابط غرب با ایران قرار داریم. ضمن این‌که می‌شود درک کرد، همواره نیاز به مذاکره وجود دارد، حتی با کشورهایی که ممکن است چندان تأیید نکنیم، فکر می‌کنم وقتی می‌بینیم چه چیزهایی دارد در ایران اتفاق می‌افتد، این باعث می‌شود آن روند بسیار سخت شود.
توجه کرده‌ایم که این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور مدره روحانی، و نه تنها من بلکه مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز توجه کرده است، طی اولین سال ریاست‌جمهوری او، 1000نفر در ایران اعدام شده‌اند این رفتار، به‌خصوص در مورد زنان در ایران تحت رژیم کنونی بسیار وحشتناک و زجر دهنده است.
ما درباره حملات اسیدی شنیدیم که مطمئنم همهٴ ما را اندوهناک کرده است، ممکن است همچنین به ما قوت قلب داده باشد به این دلیل که زنان ایران آشکارا مرعوب این نوع رفتار نخواهند شد. ما شنیده‌ایم و این خبری بود که رسانه‌های غرب به‌طور سراسری آن‌را منعکس کردند، خبر اعدام ریحانه جباری در همین هفته گذشته.
من همواره، هر وقت در جلساتی در حمایت از شورای ملی مقاومت ایران شرکت می‌کنم، بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرم، آن‌هم به این خاطر که بسیاری از اعضای آن زن هستند. و طبعاً رهبر برجستهٴ این شورا هم یک زن است و فکر می‌کنم که تنها، پایبندی آنها به برابری زن و مرد در ایران بیش از هر چیز دیگری از یک طرف بیانگر ماهیت رژیم ایران و از طرف دیگر نشان‌دهندهٴ آلترناتیو ارائه‌شده توسط شورای ملی مقاومت و مریم رجوی است.
بنابراین، هم‌چنان که گفتم، قصد دارم طی سالهای آتی حمایت زیادی را از شما به‌عمل بیاورم. انتظار دارم طی ماه‌ها و سالهای آینده بیشتر با شما دیدار کنم. برای شما آرزوی هر گونه موفقیت می‌کنم و معتقدم که هدف و آرمان شما بسیار بسیار برحق است.

لرد کاتر عضو مجلس اعیان انگلستان

هم‌چنان که سابقاً هم گفتم و با چشمان خود دیده‌ام، ما امروز بسیار مدیون شما هستیم، به‌دلیل ادامه مبارزه علیه آنچه که در ایران اتفاق می‌افتد. من این‌را در گردهمایی پاریس در مناسبت‌های مختلف دیده‌ام. و در آخرین گردهمایی شمار کثیری که از سراسر جهان در پاریس گردهم آمده بودند، بسیار شگفت‌انگیز بود. و همان‌طور که به بسیاری از افرادی که در مورد وضعیت ایران مطلع نیستند گفته‌ام، چقدر فوق‌العاده و شگفتی‌آور است که مردم از سراسر جهان گردهم می‌آیند تا علیه آنچه در ایران اتفاق می‌افتد اعتراض کنند.
کسانی که پیام خانم رجوی را چند دقیقه پیش شنیدند، دیدند که او بار دیگر با صراحت صحبت کرد، او که یک شخصیت سمبلیک است با قدرت صحبت کرد. تمامی نکاتی که ایشان مطرح کردند، دقیقاً با آنچه در ایران کنونی می‌گذرد مرتبط است.
یقیناً به‌عنوان یک ناظر و شرکت‌کننده، به آنچه می‌گویم اشراف کامل دارم، حیرت‌آور است که درباره آنچه در ایران می‌گذرد و رژیم ایران، میزان انعکاس و محکومیت لازم دیده نمی‌شود. باید بگویم، من هم مانند بسیاری دیگر با شنیدن تبعیضات وحشتناک علیه زنان در ایران شوکه شدم، و از شنیدن درباره حملات اسیدی. تبلیغات در این‌باره می‌بایست همیشه در جریان باشد، ولی چنین نیست. این یکی از مطالبی است که من درباره آن هر کاری را بتوانم خواهم کرد تا آن‌را با افراد ذی‌نفوذی مطرح کنم که در این رابطه قادرند توجهات را نسبت به وضعیت ایران جلب کنند. من برای خانم رجوی احترام عمیقی قائلم، بسیار تشویق‌کننده است که او به‌عنوان یک زن رهبری این جنبش را برعهده دارد و همچنین به‌عنوان شخصیتی بسیار اندیشمند و مستقل.
لذا تنها نکته‌یی را که می‌خواهم به شما که در اینجا حضور دارید و سایرینی که مایلند در اینجا باشند متذکر شوم این است که به نبردتان ادامه بدهید. ما با ریاست لرد آلکس کارلایل هر آنچه را که در توان داریم، چه در پارلمان و چه در دولتمان و دولت آمریکا و سایر دولتها، نسبت به آنچه در ایران اتفاق می‌افتد، در این راه به‌کار خواهیم گرفت.
با تشکر از شما.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23609474-3441-40e9-80d7-cb1b5d8c88e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات