728 x 90

-

هشدار نسبت به بروز یک فاجعه انسانی دیگر در اشرف

-

مزدور عراقی رژیم آخوندی نافع عیسی
مزدور عراقی رژیم آخوندی نافع عیسی
 از سوی هیأت عربی دفاع از اشرف و فراخوان فوری جهت انتقال حفاظت کمپ اشرف به سازمان ملل:
در آستانه ورود به سومین سال محاصره غیرقانونی و ظالمانه علیه کمپ اشرف و یازدهمین ماه از شکنجه روانی ساکنان این کمپ، که در تعارض با کلیه قوانین و کنوانسیونهای بین‌المللی و حقوق‌بشری صورت می‌گیرد، کمیته سرکوب اشرف وابسته به نخست‌وزیری عراق روز شنبه ۱۱دسامبر در یک اقدام تحریک‌آمیز و خطرناک دیگر که در هماهنگی با سفارت رژیم ایران در بغداد صورت گرفت، ساکنان این کمپ را مورد تعرض قرار داد. نتیجتاً تعدادی از پناهندگان در اثر پرتاب سنگ و اشیای مختلف از سوی مهاجمین که به‌صورت سازمان‌یافته به این محل منتقل شده بودند، مجروح شدند که متعاقباً به بیمارستان منتقل شدند و یکی از زنان مجروح بستری گردید.

روز قبل از وقوع این حادثه نیز یکی از ساکنان اشرف بنام مهدی فتحی که به ‌مدت یکسال از بیماری سرطان کلیه رنج می‌برد، به‌دلیل مانع تراشیهای مختلف از سوی کمیته سرکوب اشرف و ممانعت از انتقال بموقع وی به بیمارستان تخصصی و پیامدهای ناشی از اعمال محاصره طبی ضدانسانی علیه این کمپ، درگذشت. و این در حالی است که پناهندگان کمپ اشرف همگی افراد حفاظت‌ شده در کادر کنوانسیون چهارم ژنو محسوب می‌شوند.

در ۶دسامبر ناظم العبودی رئیس دادگاه عالی جنایی عراق در یک شوی تلویزیونی برای رضایت ملاهای تهران ضمن اتهامات واهی و کذب علیه مجاهدی مصاحبه کرد. در این مصاحبه تحریک‌آمیز عبودی با استفاده از اهرم قضایی و برچسب تروریستی زمینه حمله به اشرف را فراهم کرد.

در جدیدترین توطئه مشترک و هماهنگ کمیته نخست‌وزیری و سفارت رژیم ایران در بغداد، که روز شنبه به اجرا درآمد نیروهای فوج عراقی که ظاهرآً مسئولیت حفاظت از این کمپ را به‌عهده ‌دارند، به غیرقانونی‌ترین وجه و به‌صورت گسترده جهت ایجاد تسهیلات در امور لجستیکی و پشتیبانی و نقل‌وانتقال و حفاظت از نیروهای مهاجم به‌کار گرفته شدند.

اصلی‌ترین مهره سازمانده ‌این طرح جنایتکارانه یک عراقی استخدام شده توسط وزارت اطلاعات ایران به نام نافع عیسی التمیمی بود که خودش نیز در صحنه حضور یافته و شخصاً اقدام به تهدید ساکنان اشرف می‌کرد.

طی روزهای قبل از این تهاجم، برخی از نیروهای سیاسی و ارگانهای مدافع حقوق‌بشری با صدور بیانیه‌های مختلف اقدام به افشای سوابق مزدوری این فرد کرده بودند که در برخی از رسانه‌ها نیز انعکاس یافت. از جمله حزب دموکرات مسیحی عراق جمعیت وکلای مصری در دفاع از اشرف و کمیته عراقی دفاع از اشرف در بیانیه‌های مطبوعاتی خود این اقدامات عوامل رژیم ایران را محکوم کردند.

با توجه به موارد یاد شده، کمیته عربی دفاع از اشرف نسبت به بروز هر فاجعه انسانی محتمل دیگر در این کمپ هشدار داده و یادآوری می‌کند که تمامی تلاش خود را جهت گشودن پرونده قضایی در محاکم مختلف بین‌المللی علیه مسئولین و دست‌اندرکاران جنایتهای صورت گرفته در این کمپ در دولت عراق به‌کار خواهد بست.

هم‌چنین با یادآوری این‌که دولت عراق تاکنون از اجرای قطعنامه ۲۴آوریل ۲۰۰۹ پارلمان اروپا مبنی بر پایان‌دادن به محاصره غیرقانونی اشرف و به‌رسمیت شناختن موقعیت قانونی ساکنان آن خودداری کرده است و با توجه به اهمیت و تأکید مجدد قطعنامه ۲۵نوامبر ۲۰۱۰ اکثریت پارلمان اروپا در این خصوص، کمیته عربی دفاع از اشرف قویاً معتقد است که دولت عراق نه نیت و نه صلاحیت حفاظت از این کمپ را ندارد و این امر خطیر و حیاتی باید در اسرع وقت به نیروهای آمریکایی و سازمان ملل منتقل شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d4e383-817b-4275-b1cb-da69a9773f03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات