728 x 90

بدحجابي - سركوب ,

معضل «بدحجابی»، از مهمترین دغدغه‌های حکومت جهل و استبداد

-

اعتراض علیه بدحجابی
اعتراض علیه بدحجابی
معضل «بدحجابی»، هم‌چنان از مهمترین دغدغه‌های حکومت جهل و استبداد مذهبی است، به‌نحوی که علاوه بر گشت ارشاد و انواع نیروهایی که مستقیم دست‌اندرکار سرکوب زنان ایرانی به بهانه «بدحجابی» هستند، گروههایی هم برای گردآوری عکس و سند و مدرک علیه زنان و دختران تشکیل شده و به‌رغم همه این تمهیدات، باز هم کارگزاران حکومتی به افزایش مقاومت زنان اذعان دارند و از تبدیل «بدحجابی» به «کشف حجاب» صحبت می‌کنند.

آفتاب: علیرضا افشار، معاون فرهنگی وزیر کشور گفت: آقای رئیس‌جمهور با اصل برخورد با مفاسد مخالفتی ندارند؛ بلکه حتی از مطالبات جدیشان از نیروی انتظامی و قوه قضاییه شدت بخشیدن به برخورد با این مفاسد است.

علیرضا افشار در گفتگو با هفته‌نامه یالثارات درباره چگونگی اجرای طرح عفاف و حجاب، به تشریح شیوه بررسی حجاب خانمها توسط طرف قرارداد خود پرداخته است.

به گفته معاون فرهنگی وزارت کشور، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به وضعیت حجاب و عفاف تاکنون در کشور سابقه نداشته است.

این کار یک بار انجام نگرفته بلکه شش بار در طی۶و نیم سال انجام گرفته است. یعنی همان شیوه پایش مرحله اول در پنج مرحله بعدی تکرار شده تا به این وسیله ضریب خطای در نظر گرفته شده کاهش یابد.

شیوه کار این‌گونه بوده است که افراد پایشگر یک نفر عابر را در نظر می‌گرفت و در حالی که از او سوالاتی فرعی می‌پرسید نفر دیگری مشخصات فرد سؤال کننده را به شکل نامحسوس و بر اساس معیارهای مثل نوع پوشش، آرایش و زیور آلات در فرم تطبق می‌داد و ثبت می‌کرد.

این کار از سه سال قبل انجام شده و طبق این طرح در معیارها افراد را به خیلی بدحجاب، بدحجاب و کمی بدحجاب تقسیم بندی کرده است که مورد کمی بدحجاب تقریباً عرف است و زیاد حساسیت ایجاد نمی‌کند و موارد بدحجاب و خیلی بدحجاب هم افرادی هستند که احساسات عمومی را جریحه‌دار می‌کنند.

و بنده پرسیدم چرا بعضی احساس می‌کنند وضعیت حجاب روزبه‌روز بدتر می‌شود. وی مدعی بود دلیل برخی مشاهدات، تغییر رفتار افراد بدحجاب است. به این مفهوم که این افراد اقدام به هنجارشکنی و کشف حجاب در گوشه‌هایی از شهر تهران نموده‌اند.

یک کد علمی دیگر هم وجود دارد که آن را ناجا به ما داده است به این مفهوم که نیروی انتظامی در طرح پایش و در طی چند سال از صفهای شلوغ نظیر مترو فیلم تهیه کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار داده است و طی یک بررسی چند ساله به این نتیجه رسیده است که وضع حجاب بهبود یافته است.

رئیس‌جمهوری در چند جلسه موکدا از ما خواسته‌اند که با جرایم در حوزه فساد و فحشا با قاطعیت برخورد شود.

در وضعیت عدول از حجاب اسلامی درجه بندی وجود دارد و نمی‌توان بایک شاخص همه را سنجید. اساساً در تعریف حجاب نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد.

این‌که ۹ درصد طلاقها در جامعه بر اثر بدحجابی است برای ما به اثبات نرسیده است.
هنجارشکنی عده‌یی در دوران انتخابات دهم نشان از امیال باطنی آنها داشت. این سوء رفتار به کشف حجاب انجامید و در نتیجه‌اینگونه رفتار خلاف شرع و عرف کاملاً با اغراض سیاسی انجام میگرفت.

تعطیلی گشت ارشاد
براساس آن‌چه مأموران ناجا ادعا می‌کنند تعطیلی گشتهای ارشاد، تنها در مقاطع کوتاهی در شرایط سیاسی خاص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق افتاد تا بهانه‌یی به کسی داده نشود. اما در اواخر سال ۸۸ و اوایل سال ۸۹ دستورالعمل جامعی از سوی وزارت کشور به نیروی انتظامی ابلاغ شده است و بعد از آن هم به نیروی انتظامی تاکید شده است که دستورالعمل قبلی به قوت خودش باقی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0d0c1cb-b52a-4cb7-8f46-755163b15be0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات