728 x 90

اختلافات سیاسی در ایران,

کابوس خامنه‌ای از تغییر سیاست‌ها و تغییر تعادل در منطقه

-

حسن هاشمیان تحلیگر امور ایران
حسن هاشمیان تحلیگر امور ایران
خامنه‌ای از تحولات منطقه نگران است. این تحولات برای او مانند یک کابوس است. یک نگرانی جدی خامنه‌ای مربوط به عراق است.

حسن هاشمیان تحلیگر سیاسی از واشینگتن در مصاحبه با تلویزیون اسکای نیوز 3تیر 96 دراین باره توضیح می‌دهد.

حسن هاشمیان تحلیگر امور ایران: ما به‌خوبی می‌دانیم خامنه‌ای همیشه با اوهام و هذیان‌گویی و کلمات نگران‌کننده از وضعیت موجود و سیاست رژیم ایران و سپاه پاسداران سخن می‌گوید. خامنه‌ای در مدت اخیر با کابوسهای مختلف مواجه بوده از جمله کابوس سیاست جدید آمریکا در منطقه و فعالیتها در داخل تهران و همچنین تغییراتی که در عراق در حال وقوع است.

در عراق فشارهای شدیدی از سوی شبه‌نظامیان و عناصر ولایت فقیه و کسانی که اوامر ولایت فقیه را اجرا می‌کنند روی دولت عراق است.

اگر تغییراتی در عراق صورت بگیرد و تعادل تغییر کند، رژیم ایران مرکز ثقل بسیار مهمی را در منطقه از دست می‌دهد. زیرا مجموعه‌یی از سیاست‌ها را بر این مرکز ثقل که عراق باشد، بنا کرده است.

در عراق، مرحله بعد از داعش بسیار مهم است. شما می‌دانید که نوری مالکی به دستور قاسم سلیمانی و دستورات علی خامنه‌ای داعش را به موصل آورد.

ولی‌فقیه و گروه‌های وابسته به او در عراق، از طریق داعش توانستند شبه‌نظامیان وابسته به خودشان را به دولت عراق تحمیل کنند. آنها دولت عراق را برای عراق نمی‌خواهند. آنها استقلال این دولت را به‌رسمیت نمی‌شناسند. بنابراین دولت عراق در برابر شبه‌نظامیان سر خم می‌کند.

وقتی که در عراق داعش برچیده شود، فلسفه وجودی شبه‌نظامیان و برگه‌های فشار بر دولت عراق هم باید برچیده شود. این مایه نگرانی خامنه‌ای است و علت هذیان گوییهای آن است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ef0240d-1633-4b6d-8e9f-782bc4c481ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات