728 x 90

-

مراسم خاکسپاری پیکر مادر مجاهد پوراندخت آذری در لندن

-

 -
-
مادر مجاهد پوراندخت آذری، روز جمعه ۲۱آبان پس از یک نبرد طولانی با بیماری سرطان در سن ۸۰سالگی در بیمارستانی در لندن، بدرود حیات گفت.
مراسم تشییع و خاکسپاری این مادر مجاهد روز چهارشنبه، 26آبانماه با حضور خانواده آذری و حامیان مقاومت ایران در گورستان هندون در لندن برگزار شد.
خانم پوراندخت آذری که از اولین فارغ‌التحصیلان و لیسانسیه‌های زن در میهنمان بوده، طی سالهای حاکمیت آخوندها بر کشورمان همیشه پشتیبان و همراه فرزندان مجاهدش بود و در صحنه‌های تظاهرات و دفاع از مقاومت و مجاهدین فعالانه شرکت می‌کرد.
او در تمام دوران بیماری که در بیمارستان بستری بود لحظه‌یی از یاد فرزندان مجاهدش در اشرف فارغ نبود و در واپسین روزهای عمر خود در حالی که در وضعیت دشواری قرار داشت، جویای اخبار اشرف و سلامتی اشرفیان می‌شد. روحیه انسان‌دوستانه مادر همیشه زبانزد همه دوستان و یاران مقاومت بود.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی طی پیامی درگذشت خانم آذری را تسلیت گفت و افزود:
مادر مجاهد پوراندخت آذری نجف‌آبادی، مادر عزیز و بزرگوارمان که شمع وجودش جمع اعضا و هواداران مجاهدین در انگلستان را گرما می‌بخشید، به دیار رفیق اعلی شتافت و قلب مهربانی که برای اشرفی‌ها می‌تپید از حرکت ایستاد.
به روان پاکش درود که با مجاهدان شهید و جاودانه‌ فروغ‌های آزادی محشور می‌شود.
در سال ۲۰۰۳، همه از خاطره مادر شجاع، آگاه و مهربانی سخن می‌گفتند که با شنیدن خبر دستگیری هواداران مجاهدین در فرانسه در ۱۷ژوئن، قبل از همه خودش را به اور رساند و تا آخرین روز آزادی فرزندانش، به‌رغم بیماری، در شرایط سخت آن‌ روزها در کنار یارانش ماند…
تردیدی ندارم که آن همه وارستگی و بزرگ‌منشی، آن خصائل برجسته انسانی، آن وفاداری و پایداری بی‌وقفه و طولانی در حمایت از مجاهدین و آن ارزشهای معنوی که مادر، مظهر آن بود، در صفوف فرزندان مجاهد او باقی خواهد ماند.
در مراسم خاکسپاری مادر پوراندخت آذری بعد از قرائت پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، سلا آذری، فرزند خانم آذری، در شرح زندگینامه مادر، فعالتیها و حمایتهای وی از مجاهدین را برشمرد.
در انتهای مراسم شرکت‌کنندگان با گل‌گذاری بر روی مزار مادر، با این مادر اشرفی وداع کردند.

مراسم خاکسپاری پیکر مادر مجاهد پوراندخت آذری در لندن
مراسم خاکسپاری پیکر مادر مجاهد پوراندخت آذری در لندن
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b99ad7b-642a-40ac-830b-0b77d60328c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات