728 x 90

دخالت رژيم در عراق,انتخابات عراق,

فراکسیون العراقیه، خاری در چشم ملاها

-

«لیست العراقیه»
«لیست العراقیه»
روزنامه حکومتی جمهوری در سرمقاله خود نوشت: تلاش برای نفوذ دادن یک فهرست ۵۰۰نفره از بعثی‌های رد صلاحیت شده در انتخابات و حمایت همه‌جانبه از گروههای مخالف در واقع ظهور تشکیل العراقیه و کسب ۹۱ کرسی در انتخابات توسط این گروه را باید حاصل توطئه مشترک آمریکا و عربستان دانست.

این منبع حکومتی در ادامه نوشت: در نگاه خوش‌بینانه، توافق اخیر را، با هر شکلی که حاصل شده است، می‌توان یک گام مهم تلقی کرد اما با اینحال واقعیتهای موجود را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. هنوز مسائلی وجود دارد که توافق اخیر را به‌طور جدی تهدید می‌کند. یکی از این موارد، معاف کردن بعثی‌ها از محرومیت حضور در مناصب دولتی است. مورد دوم، نقش و محدوده قدرت تشکیلات ”شورای ملی سیاستهای راهبردی“ است که در توافق اخیر، تشکیل، اعلام و مسئولیت، نیز به عهده‌ ایاد علاوی گذاشته شد.

منابع وابسته به ”ائتلاف ملی“ متعلق به شیعیان، این شورا را مخل و ناقض مسئولیت دولت ندانسته‌اند درحالی که منابع دیگر از جمله گروه العراقیه، شورای مذکور را یک تشکیلات تصمیم‌گیر و اجرایی عنوان کرد و یک رقیب واقعی برای دولت مالکی دانسته‌اند. این تشکیلات که حدود ۱۱۰ مشاور در آن فعالیت خواهند داشت، می‌تواند یک تهدید بالقوه و جدی برای دولت آینده عراق تلقی شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f3ba77c-2851-4cbc-86be-7d91824f26c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات