728 x 90

-

تشکیل سپاه بدر، توسط سپاه پاسداران

-

پاسدار محسن رضایی
پاسدار محسن رضایی
سپاه ۹بدر که در حال حاضر بخشی از نیروهای امنیتی دولت عراق است، توسط سپاه پاسداران تأسیس شده است. تاکنون مقامهای مختلف رژیم به‌ویژه سرکردگان سپاه پاسداران بارها این موضوع را اعلام کردند.

علی سالاری: ”یکی از برجسته‌ترین قطعه‌های زندگی مبارزاتی اسماعیل دقایقی فرماندهی تیپ بدر بود که در سال ۶۳ تأسیس شد و بعداً هم شد لشکر بدر“

محمدرضا دقایقی: ”من ازش سؤال کردم گفتم این سپاه بدر که می‌گن اونموقع لشکر بدر بود، اینها کی‌ها هستن برای من توضیح داد گفت که اینها رانده شدگان عراقی هستن و کسایی که به‌صورت داوطلب اومدن“.

محسن رضایی (سرکرده سابق سپاه) : ”شهید اسماعیل دقایقی از یک صبر و حوصله‌ بی‌سابقه‌ای برخوردار بود. قویترین آدمها که از یک مساله‌ای از یک فشاری از یک حادثه‌ای حوصله‌شون سر می‌رفت ولی ایشون اصلاً به قیافش که نگاه می‌کردید هیچ خم به ابروش نمی‌اومد. بعد نیروهای عراقی خب اولاً فرم خاصی داشتن، فرهنگ خاصی داشتن، بعد ما ناچار شده بودیم که از اسرای عراقی که اعلام آمادگی کرده بودند، اسم نوشته بودند، اظهار داوطلبی کرده بودند، اونها رم بیاریم با مجاهدین عراقی که اصلاً خودشون داوطلبانه اومده بودن که علیه صدام بجنگن، اینها باید با هم ترکیب می‌شدن، بعد زبان، زبان عربی، روحیات متفاوت، حالا یک کسی می‌خواست که اینها رو تحویل بگیره، سازماندهی کنه، بدون امکانات بره امکاناتو یکی یکی بگیره، سلاح بگیره، آموزش بده، گردان بندی بکنه، ببره پای کار در عملیات شرکت بده، طراحی بکنه، دیدیم که تنها کسی که متناسب با یک چنین کار سخت و طاقت‌فرسا هست برادرمون اسماعیله“.

محسن رضایی: ”ابتدا گردانهای شهید صدرو درست کرد بعد تیپ بدرو درست کرد، تیپ بدر هم که درست شد، به خودشون گفتیم که اسمو خودت پیشنهاد کن، فکر می‌کنم نهم ماه مبارک رمضان بود، و بحث عملیات بدر، ایشون اومد گفت که من پیشنهاد می‌کنم اسم تیپه بذاریم ۹ بدر“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be17fc08-dc2d-47a4-9ef6-711f4d8e0289"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات