728 x 90

سنگسار,اعدام زندانيان سياسي,خانواده زندانيان ,

تجمع انجمن جوانان حزب آزادی مردم در ایتالیا در اعتراض به حکم اعدام

-

تجمع انجمن جوانان حزب آزادی مردم در ایتالیا در اعتراض به حکم اعدام
تجمع انجمن جوانان حزب آزادی مردم در ایتالیا در اعتراض به حکم اعدام
به‌دعوت انجمن جوانان حزب آزادی مردم (حزب حاکم) روز جمعه هفتم اکتبر و با حضور شخصیتهایی چون خانم روبرتا آنجلینی، معاون رئیس پارلمان اروپا، خانم سارا دی انجلس، شهردار منطقه ۲رم، آقای پائولو هالیور، مشاور حزب آزادی در شهرداری منطقه ۳ و آقای کریستانو بونلی، شهردار منطقه ۴ رم در اعتراض به حکم اعدام، تظاهراتی در میدان کمپو دی فیوری از مناطق تاریخی رم برگزار گردید. در این تجمع هم‌چنین جوامع ایرانی هوادار مقاومت ایران از جمله انجمن زنان دموکراتیک ایرانی در ایتالیا، انجمن جوانان و پناهندگان نیز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات در حالیکه ماسکهایی از سکینه محمدی آشتیانی به‌صورت داشتند، تظاهراتی را در سکوت به نشانه اعتراض به احکام اعدام در ایران برگزار کردند.
در پایان این تجمع یک بیانیه مطبوعاتی از سوی برگزارکنندگان انتشار یافت. در بخشی از این بیانیه آمده است: علیه حکم مرگ و در حمایت از حقوق مدنی جوامع آینده، همراه با اهداف جوانان حزب آزادی مردم، برعلیه اعدام و برای حقوق‌بشر
نماینده پارلمان اروپا، روبرتا آنجلینی، گفت: احترام به حقوق‌بشر و حق زندگی در تمامی کشورها خواسته ماست. ما خواهان توقف اعدام هستیم.

انجمن جوانان تشکل آینده این تظاهرات را در یکی از مناطق سمبلیک آزادی اندیشه در رم برگزار نمود تا ابراز انزجار خود علیه اعدام و در جهت تشویق به احترام به حقوق‌بشر به‌گوش همه برساند.
خانم روبرتا آنجلینی، معاون پارلمان اروپا، در رابطه با اهداف این تجمع اعتراضی اظهارداشت: امروز تصمیم گرفتیم از طریق سکوت علیه هرگونه نقض حقوق‌بشر فریاد بزنیم و از حق زندگی در هر گوشه‌ای از جهان دفاع نماییم. دیروز پارلمان اروپا قطعنامه‌ایی را به تصویب رساند که استفاده از حکم اعدام را محکوم می‌کند و خواهان توقف جهانی حکم اعدام است.

خانم جسیکادناپولی، از انجمن جوانان حزب آزادی، گفت: ما این تظاهرات را به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام برگزار می‌کنیم بسیج علیه اعدام و برای احترام به حقوق‌بشر جزیی از تاریخ ما می‌باشد. تا به امروز هرگاه در هر کجا که حق زندگی مورد تهدید قرارگرفته، ما دست به تظاهرات زده‌ایم. سکینه یک سمبل بین‌المللی است ولی مشابه او بسیار کودکان و زنان در کشورهای چین، عربستان سعودی و آمریکا و ۵۸کشور دیگر وجود دارند که ما باید برای نجات جان همه آنان فریاد انزجار خود را بالا ببریم.
در این تظاهرات تعداد زیادی از مطبوعات سراسری و رادیوتلویزیونهای ایتالیا شرکت کردند و به تهیه گزارش و عکس و فیلم پرداختند و در سرویسهای مختلف خبری خود پخش نمودند.
از جمله تلویزیون کانال سه و سایت لارپوبلیکا، سایت کوریردلاسرا و روزنامه سکولو ۱۹ به تظاهرات انعکاس دادند و خبرگزاری کرونوس از این تجمع گزارش مفصلی منتشر کرده است.
تلویزیون ماهواره‌ای رپوبلیکا مصاحبه‌های خود با نماینده پارلمان اروپا خانم روبرتا آنجلینی و مسئول انجمن پناهندگان ایرانی هوادار شورای ملی مقاومت داود کریمی را منتشر نمود. آنها ضمن محکوم کردن حکم اعدام و نقض فزاینده حقوق‌بشر در ایران اعلام کردند که حرکت امروز یک حرکت سمبلیک نه فقط برای سکینه محمدی آشتیانی بلکه برای متوقف کردن اجرای حکم اعدام صدها انسان است که تحت حاکمیت دولتهای ضدمردمی در انتظار اجرای این حکم به‌سر می‌برند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6119147d-3506-4385-8ca6-d56ab047d244"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات