728 x 90

-

فعالیتهای غیرقانونی رژیم آخوندی در ونزوئلا

-

پاسدار احمدی نژاد و نیکولاس مادورو وزیرخارجه ونزوئلا
پاسدار احمدی نژاد و نیکولاس مادورو وزیرخارجه ونزوئلا
فعالیتهای غیرقانونی رژیم ایران در ونزوئلا برای تهیه اورانیوم، اقدامی مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت ملل متحد، این نتیجه یک گزارشی تحقیقی از فارن پالسی است.

یک تیم از کارشناسان مواد حساس هسته‌یی د رآمریکا به مدت ۱۲ماه تحقیقاتی را در مورد فعالیتهای مخفی هسته‌یی در ونزوئلا انجام دادند. این تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم ایران از دو سال پیش مشغول اقدامات غیرقانونی، هم برای کمک به برنامه هسته‌یی ونزوئلا و هم تهیه اورانیوم برای پروژه‌های مخفی اتمی خود می‌باشد.
تحقیقات این تیم از کارشناسان نشان می‌دهد: در نوامبر سال ۲۰۰۸ ، مقامهای رژیم ایران و ونزوئلا یک توافق مخفی ”علوم و تکنولوژی“ را امضا کردند که همکاری ”در زمینه تکنولوژی هسته‌یی“ را رسمی می‌کند. علاوه بر این، شبکه گسترده‌یی از تاسیسات تحت کنترل رژیم ایران در ونزوئلا مشغول فعالیتهایی هستند که می‌تواند ناقض تحریمهای شورای امنیت باشد. به‌عنوان مثال، یک قرارداد بین سی.وی.جی ماین‌رون (cvg minerven) یک شرکت دولتی ونزوئلا، و شرکت ایمپاسکو (impasco) متعلق به رژیم ایران برای استخراج و بهره‌برداری از یک ”معدن طلا“ در قلب آبگیر رورایما (roraima) در ایالت بولیوار امضا شده است. طبق یک بررسی توسط شرکت یو۳۰۸ ، که یک شرکت کانادایی اکتشاف اورانیوم است، این آبگیر محل یکی از بزرگ‌ترین ذخایر اورانیوم جهان است. استخراج اورانیوم توسط رژیم ایران نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد است. این قطعنامه به همه دولتها دستور داده است که هرگونه فعالیت رژیم ایران در ”استخراج یا تولید اورانیوم یا استفاده از مواد و تکنولوژی هسته‌یی“ را ممنوع کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5bd4fd29-e0e7-4328-be8f-e0ded0b71a07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات