728 x 90

فاکس نیوز - دولت بایدن در حال بررسی احتمالی مسدود کردن ۶میلیارد دلار دارایی رژیم ایران است

ایران
ایران

فاکس نیوز پنجشنبه ۲۰ مهر نوشت بر اساس گزارشها، دولت بایدن در حال بررسی احتمال مسدود کردن ۶میلیارد دلار سرمایه ایران است که ماه گذشته قبل از حمله  حماس مورد حمایت ایران به اسراییل آزاد شد.

این پول برای اهداف بشردوستانه آزاد شد، اما بایدن از آن زمان مورد انتقاد قرار گرفت که ممکن است این در حمله روز شنبه نقش داشته باشد.

بلومبرگ گزارش داد که یک مقام آمریکایی مدعی شد آژانس‌های اطلاعاتی معتقدند رژیم ایران می‌دانست که حماس برنامه‌هایی برای انجام «اقداماتی علیه اسرائیل» دارد، اگر چه هیچ مدرکی وجود ندارد که رژیم ایران حمله غافلگیرکننده‌ای را که منجر به کشته شدن حداقل ۱۲۰۰ اسراییلی و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد، انجام داده است...

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری روز چهارشنبه در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در مراکش، گفت که این پول خرج نشده است و امکان دوباره مسدودشدن وجود دارد...
او به خبرنگاران گفت: «اینها وجوهی هستند که در قطر هستند و صرفاً برای مقاصد بشردوستانه در دسترس قرار گرفته‌اند، وجوه دست‌نخورده است». من از نظر اقدامات احتمالی آینده چیزی را از روی میز حذف نمی‌کنم، اما مطمئناً نمی‌خواهم از وضعیتی که در آن قرار داریم جلوتر باشم. 

منتقدان استدلال می‌کنند که این بودجه می‌تواند به مکانهای دیگر منحرف شود. ایران یکی از حامیان شناخته شده حماس است و حملات به اسراییل را ستوده است.
وزارت امور خارجه آمریکا در گذشته اعلام کرده بود که ایران سالانه حدود ۱۰۰میلیون دلار به گروه‌های مسلح فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی کمک می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bda63b6-650f-44ad-ad8c-883825193031"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات