728 x 90

اعدام زندانيان سياسي,خانواده زندانيان ,سنگسار,

روز جهانی مبارزه علیه اعدام ـ تظاهرات در سیدنی استرالیا

-

روز جهانی مبارزه علیه اعدام ـ تظاهرات در سیدنی استرالیا
روز جهانی مبارزه علیه اعدام ـ تظاهرات در سیدنی استرالیا
روز شنبه ۹اکتبر به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران به همراه تعدادی از حامیان استرالیایی مقاومت ایران درهاید پارک سیدنی تظاهراتی برپا کردند.
در این تظاهرات شخصیتهای سیاسی و مذهبی از جمله آقای پیتر مورفی، رئیس سازمان خیریه سرچ فاندیشن، پدر کلود مستویک، کشیش برجسته و رئیس سازمان پاکس کریستی استرالیا و آقای فیل گلندینیگ، رئیس سازمان خیریه ادموند رایس سنتر شرکت نمودند.
این برنامه ابتدا با سرود ای ایران با صدای بانوی آواز ایران خانم مرضیه آغاز شد، سپس مجری برنامه به قرائت بیانیه تظاهرکنندگان پرداخت که در قسمتی از آن آمده بود: متاسفانه ایران یکی از معدود کشورهایی است که هنوز در آن اعدامهای سیاسی و غیرسیاسی به‌طور مداوم صورت می‌گیرد و تنها کشوری است که جوانان را به‌خاطر جرایمی که در سنین زیر ۱۸سال مرتکب شده‌اند، اعدام می‌کند.

در ۳۱سال گذشته رژیم ضدبشری آخوندی حاکم بر ایران تنها بیش از ۱۲۰هزار نفر از مردم ایران به‌خاطر تفکرات سیاسی‌شان اعدام نموده است. فریاد و خواست میلیونها ایرانی در داخل کشور، آزادی است. در خیابانها و سنگفرشهای کشور نیاز و ضرورت عدالت اجتماعی و برچیده شدن دستگاه سرکوبگر رژیم ولایت فقیه است. اعدام در هر شکلش باید محکوم و متوقف شود.
اکنون بیش از ۱۷نفر از زندانیان سیاسی در ایران با اتهام محاریه در زیر حکم اعدام به‌سر می‌برند و حکم اعدام آنها توسط بیدادگاههای رژیم قرون‌وسطایی آخوندها اعلام شده است. اکثر این محکومان به‌خاطر نسبتهای خانوادگی و یا دیدار از اعضای خانواده خود که عضو سازمان مجاهدین خلق ایران که ساکن شهر اشرف در عراق می‌باشند، هستند.
ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا فریاد اعتراضمان را علیه اعدام و کشتار مردم ستمدیده ایران و زندانیان سیاسی در ایران به گوش سازمانها و مجامع حقوق‌بشری و همه وجدانهای بیدار در سراسر دنیا برسانیم و مانع کشتارهای بیشتر در زندانهای ایران شویم.

آقای فیل گلندیینگ در سخنانی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت:
من در جمع شما در همبستگی با ساکنان شهر اشرف و در روز جهانی علیه اعدام می‌باشم. وقتی که ما درباره حکم اعدام صحبت می‌کنیم، یکی از تراژدیک‌ترین نمونه آن رژیم ایران است که به این طریق بر مردم ایران حکومت می‌کند. ما می‌دانیم که در ایران طی ۳۱سال گذشته ۱۲۰هزارنفر به‌طریق اعدام و سنگسار به جوخه مرگ کشیده شده‌اند که این نهایت سوء‌استفاده از حقوق‌بشر است. ولی ما می‌دانیم که رژیمی که از طریق مرگ و اعدام بر مردمش حکومت می‌کند، یک رژیم ترسو و هراسان است. این رژیم نه تنها یک تهدید برای مردم ایران بلکه یک تهدید برای صلح جهانی می‌باشد. من امروز اینجا هستم که همبستگی خودم را با ساکنان شهر اشرف و مردم آزادی‌دوست ایران اعلام کنم و در آخر می‌خواهم به شما بگویم؛ زنده باد اشرف، زنده باد رجوی، یک روز، ما صلح را در تهران خواهیم دید.
آن‌گاه پیام تسلیت کمیته حامیان استرالیایی مقاومت ایران به‌مناسبت درگذشت مادر مجاهد احترام ایجه‌ای (کوشالی) توسط یکی از شرکت‌کنندگان قرائت گردید. سپس حاضران با نثار شاخه‌های گل رز بر عکس وی، یاد این مادر رنجدیده را گرامی داشتند.
هم‌چنین در حاشیه این تظاهرات، نمایشگاه عکسی از نقض فاحش حقوق‌بشر و شهدای سال ۶۷ و ماکت سنگسار یک زن ترتیب داده شده بود.
نمایشگاه شهدا به‌شدت مورد توجه عابران و شهروندان استرالیایی قرار گرفت و آنان را متاثر کرد.
یک شهروند آمریکایی توریست که به‌شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود، سخنانی علیه اعدام و هم‌چنین پیام پشتیبانی به مردم ایران و ساکنان شهر اشرف ایراد نمود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f0b379c-8916-460d-bf0e-2d5c0eb6bf89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات