728 x 90

انفجارات عراق,

دیوارهای بتونی زیباییهای عراق را مخفی کردند

-

دیوار امنیتی بغداد
دیوار امنیتی بغداد
زیباییهای تاریخی و هنری عراق در پس تأثیرات درازمدت جنگ یا دیوارهای بتونی سه متری مخفی شده است. این مضمون گزارشی از تلویزیون سی.ان.ان از بغداد است:

دیوارهای ضدانفجار در سراسر عراق کشیده شده و سپری برای ساختمانهای دولتی، خانه‌های مسکونی، بانکها، تجارتخانه‌ها و خلاصه همه چیز ایجاد کرده و پایتخت را به یک بازی مارپیچ تبدیل کرده است. هیچ آمار و ارقامی هم از طول این دیوارها وجود ندارد. اما جلیل، یک شهروند عراقی می‌گوید اگر این دیوارها را روی هم بگذارید شاید به کره مریخ برسد.

سی.ان.ان می‌گوید: این دیوارها از سال 2003 پس از اشغال عراق ساخته شد. بعید نیست که میلیونها قطعه از این بلوکهای سیمانی در عراق وجود داشته باشد. این سؤال مطرح می‌شود روزی که انشاالله صلح و ثبات به عراق بازگردد، با این همه دیوار سیمانی چه کار کنیم؟ ؟
سی.ان.ان افزود: مردم عراق پیشنهادهای مختلفی می‌دهند. یک نفر می‌گوید به هر عراقی یکی از این دیوارها را بدهید تا در خانه‌اش به‌عنوان دکوراسیون بگذارد. یک عراقی دیگر می‌گوید نظر من این است که این دیوارها را در مرزمان بگذاریم. مگر دیوار چین نبود؟ ما هم دیوار عراق داشته باشیم. نبیل یک عراقی دیگر هم از این فکر بدش نیامده و می‌گوید حداقل جلوی ورود تروریستها را می‌گیرد. اما مهند یک پزشک که از وضعیت عراق خسته شده می‌گوید: مرا غمگین می‌کند، زیرا کشور ما به یک زندان بزرگ تبدیل شده است. وزیر محیط زیست عراق اعتراف می‌کند که شاید تا حذف این دیوارها چند سالی طول بکشد، ولی بالاخره یک استفاده‌یی برای آنها پیدا می‌شود.

نرمین عثمان حسن، وزیر محیط زیست عراق می‌گوید: یکی از موارد استفاده این است که با آنها جاده بسازیم، یا برای ساختمان و خانه سازی از آن استفاده کنیم. سی.ان.ان می‌گوید: همه این نظرها محترم است، ولی اول باید علت وجودی این دیوارها فروبریزد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a47af4a-c532-4652-a600-fe1f0dac386b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات