728 x 90

-

پیشرفته‌ترین زیردریایی اتمی انگلستان

-

 -
-
مهمترین آماده‌سازی برای زیردریایی اتمی جدید انگلستان، سوخت برای رآکتور آن نیست، بلکه سوخت خود خدمه است تا غذای آنها را در مأموریتهای طولانی تأمین کند. زیردریایی «اچ. ام. اس. استوت» H. M. S. Astute نیاز به سوختگیری ندارد. تنها محدودیت زمانی این زیردریایی حجم غذایی است که می‌تواند برای خدمه در خود نگهدارد، و آن هم 90روز است. کاپیتان می‌گوید این زیردریایی طوری طراحی شده که در تمام 30سال عمر تقریبی خود نیاز به سوختگیری پیدا نمی‌کند. این زیردریایی از دید رادار نامرئی است و برای جمع‌آوری اطلاعات و انتقال نیروهای ویژه به‌کار برده می‌شود. پریسکوپهای داخلی آن مجهز به فایبر آپتیک است و سیم کشی القایی و سونارهای کامپیوتری دارد. پس از مأموریتهای آزمایشی، این زیردریایی که پیشرفته‌ترین زیردریایی تهاجمی در انگلستان است، از پاییز در خط استفاده قرار می‌گیرد.
 
 

 

با طول حدود 100 متر، در داخل آن چندان فضای بازی و راحتی وجود ندارد. آشپزخانه برای 100 خدمه چهار بار در روز انواع غذاهای مختلف برای ذائقه‌های مختلف درست می‌کند. از غذای چینی گرفته تا مکزیکی و غیره. این زیردریایی اولین نمونه از چهار زیردریایی است که قرار است در پاییز به ناوگان دریایی انگلستان اضافه شود. قیمت هرکدام یک میلیارد پوند انگلیس است. با وجود قیمت زیادش، اما طی سه دهه آینده قدرت نیروی دریایی انگلستان را در این جهان آشفته به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac27e033-d634-4cc3-9954-84b1894634e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات