728 x 90

-

تهدید پترائوس و پیدا شدن 600قطعه آثار تاریخی در انبارهای دفتر نخست‌وزیر عراق

-

آثار باستانی عراق که در انبارهای دفتر نخست‌وزیری پیدا شد
آثار باستانی عراق که در انبارهای دفتر نخست‌وزیری پیدا شد
بعد از نامه تهدیدآمیز ژنرال پترائوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق، به نوری مالکی؛ 600قطعه آثار باستانی که در انبارهای دفتر نخست‌وزیر عراق پنهان شده بود، برملا گردید.
تلویزیون الرافدین در این باره گزارش داد: دفتر نوری مالکی اعلام کرد که بیش از 600قطعه آثار پیدا شده است و مدعی شد که این آثار به‌دلیل اقدامات نامناسب تحویل‌دهی در یکی از انبارهای دفتر فراموش شده است. این اعلام کمتر از 24ساعت بعد از نامه شدید‌اللحن فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق، ژنرال پترائوس، به نوری مالکی صورت گرفته است. پترائوس در این نامه مالکی را تهدید می‌کند که نامه‌نگاریهای ویژه تحویل‌دهی بیش از 600قطعه آثار از واشنگتن به دفتر نخست‌وزیری را افشاء می‌کند. در کمتر از 24ساعت بعد از رسیدن این نامه، دفتر مالکی اعلام کرد که آن آثار پیدا شده است.
از سوی دیگر قحطان الجبوری، وزیر جهانگردی و آثار باستانی عراق، اعلام کرد که این آثار تاریخی که عدد دقیق آن 638قطعه می‌باشد، در یکی از انبارهای مربوط به نخست‌وزیری نوری المالکی در حالی‌که همراه با وسائل آشپزخانه در یک جا نگهداری می‌شد، پیدا شد.
وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ارتش آمریکا اقدام به تحویل این آثار باستانی به دفتر نخست‌وزیری کرد اما متاسفانه تحویل دادن و تحویل‌گیری آنها از طریق کمیته‌های اختصاصی صورت نگرفته بود، بنابراین نخست‌وزیر تصمیم گرفت برای روشن شدن علت تاخیر در تحویل شدن این آثار تاریخی به موزه عراق، یک کمیته تشکیل بدهد. من و مدیرکل آثار باستانی عراق به همراه اعضای این کمیته به محل این انبارها مراجعه کردیم. متوجه شدیم که این آثار تاریخی در یکی از انبارهای وابسته به نخست‌وزیری در کنار وسائل آشپزخانه و در صندوقهای قفل‌دار قرار دارد و وقتی که این صندوقها را باز کردیم، متوجه شدیم که الحمدلله این صندوقها همان صندوقهایی است که از ایالات متحده به عراق ارسال شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a606217c-d023-446b-af6c-3dfb9bf145b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات