728 x 90

-

کشته و زخمی‌شدن دو شهروند سقزی توسط نیروی انتظامی

-

استان کردستان
استان کردستان
بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در شهر سقز دو کاسبکار توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی کشته و زخمی شدند.
بنابه گزارش دریافتی، بر اثر تیراندازی نیروهای پاسگاه حسن سالاران از توابع شهر سقز، جوانی بیست ساله به‌نام محمد خدارحمی کشته و انور خدارحمی به‌شدت زخمی و به بیمارستان عمومی این شهر منتقل شده‌ است.
به‌نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سقز، نیروهای امنیتی علت تیراندازی به سوی این دو شهروند را حمل کالای قاچاق در اتومبیلشان عنوان کرده‌اند.
در همان حال اهالی چندین روستای اطراف اعلام آمادگی کرده‌اند که در دادگاه شهادت بدهند که این دو شهروند مشغول کار قاچاق نبوده و جهت تعمیر اتومبیل خود از روستایشان به سوی شهر سقز حرکت کرده‌اند.
از سوی دیگر بنا‌به گزارش دیگری، روز ٩شهریورماه نیروهای انتظامی در مناطق مرزی کانی سیو، کانی عزیز و کانی ران سردشت اقدام به اذیت و آزار کاسبکاران کرده و بیش از ٣٠٠محموله کاسبکاران را ضبط و ٢٠٠اسب کاسبکاران را گرفته‌اند.
پیش‌تر در رویدادهای مشابه، نیروهای انتظامی احشام بارکش را به ضرب گلوله کشته‌اند و فیلم و تصاویری نیز از کشته شدن این حیوانات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
شاهدان عینی می‌گویند، در این اقدام نیروهای انتظامی احتمال دستگیر کاسبکاران می‌رود و صدای تیراندازی نیروهای امنیتی شنیده شده است.
سال گذشته بیش از ٩٠۰کاسبکار و کولبران مرزی بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27c42e32-5f38-44f1-9ad1-6bdbe067f164"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات