728 x 90

پاسدار جعفری فرمانده کل سپاه برکنار شد و پاسدار سلامی جای او را گرفت/سخنگوی مجاهدین: نخستین رسید دریافت کلان ضربه پس از لیست‌گذاری سپاه

سخنگوی مجاهدین: نخستین رسید کلان ضربه بعد از  لیست ‌گذاری سپاه
سخنگوی مجاهدین: نخستین رسید کلان ضربه بعد از لیست ‌گذاری سپاه

خامنه‌ای در نخستین اقدام پس از لیست‌گذاری سپاه پاسداران، پاسدار جعفری سرکرده سپاه را برکنار و پاسدار سلامی را با ارتقاء به درجه سرلشگری به فرماندهی سپاه جهل و جنایت گماشت.

 

خامنه‌ای در حکم دیگری پاسدار جعفری را به‌طرز مسخره‌یی به‌مسئولیت «قرارگاه فرهنگی اجتماعی» سپاه پاسداران گماشت.

 

سخنگوی مجاهدین در این باره گفت: «خامنه‌ای به این وسیله نخستین رسید دریافت کلان‌ضربه پس از لیست‌گذاری سپاه را علنی کرد».

 

خامنه‌ای در حکم صادره برای پاسدار جعفری صراحتاً بریدگی او را برملا کرده و تصریح می‌کند که پس از ابراز تمایل وی به کارهای فرهنگی این حکم را صادر کرده است.

 

از این پیش‌تر، سرکرده سابق سپاه پاسداران در زمان جنگ ضدمیهنی پاسدار محسن رضایی نیز پس از بریدگی در اثر زهر آتش‌بس به‌گفته خودش به کارهای فرهنگی روی آورده و با گرفتن یک دکترای قلابی به‌عنوان دکتر محسن رضایی به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گماشته شد.

 

رویترز: خامنه‌ای جایگزینی فرمانده سپاه بعد از لیست‌گذاری

خبرگزاری رویترز اول اردیبهشت ۹۸ گزارش داد تلویزیون دولتی رژیم ایران گزارش کرد خامنه‌ای، فرمانده سپاه پاسداران را جایگزین کرد. این امر چند روز بعد از آن است که آمریکا این گروه را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری کرد.

تلویزیون رژیم ایران گفت: «خامنه‌ای سلامی را به‌عنوان فرمانده جدید سپاه پاسداران که جایگزین علی جفعری خواهد شد منصوب کرده است».

دونالد ترامپ روز ۸آوریل سپاه را یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد.

 

 

آسوشیتدپرس: خامنه‌ای جابه‌جایی در سپاه پاسداران بعد از لیست‌گذاری

خبرگزاری آسوشیتدپرس اول اردیبهشت ۹۸ گزارش داد خامنه‌ای فرمانده سپاه پاسداران را تعویض کرد این اقدام خامنه‌ای بعد از نامگذاری این نیروی شبه‌نظامی توسط آمریکا به‌عنوان یک گروه تروریستی است.

رسانه دولتی رژیم ایران هیچ دلیلی برای این تصمیم خامنه‌ای اعلام نکرد. حسین سلامی که در موضع معاون سپاه بود جایگزین جعفری می‌شود که ۱۱سال در موضع فرمانده سپاه بوده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2b355617-9da4-4b19-89c0-2120b1e22e54"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات