728 x 90

سنگسار,

عفو بین‌الملل: وکیل مدافع پرونده سنگسار از بیم تلافی پنهان شده و دو نفر از بستگانش دستگیر شده‌اند

-

عفو بین‌الملل
عفو بین‌الملل
به گزارش واشنگتن پست سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید وکیل مدافع در پرونده سنگسار در ایران ناپدید شده است. عفو بین‌الملل رژیم ایران را به اذیت و ارعاب وکیل مدافع زنی متهم ساخته است که به مرگ از طریق سنگسار محکوم شده بود و در بیانیه روز چهارشنبه خود می‌گوید وی پنهان شده است، و دو نفر از بستگانش را بازداشت کرده‌اند.

وبلاگی که محمد مصطفایی، وکیل مدافع ایرانی، آن را اداره می‌کرد، موجی ازخشم و اعتراض بین‌المللی را علیه مجازات سنگسار برانگیخت و بریتانیا و آمریکا خواستار لغو سنگسار شدند.

تهران اوایل این ماه گفته بود فعلاً حکم مرگ از طریق سنگسار را در مورد سکینه محمدی آشتیانی اجرا نمی‌کند، اما این زن که مادر دو فرزند است، کماکان با مجازات مرگ از طریق آویخته شدن به چوبه‌دار روبه‌روست، زیرا در اتهام زنا مجرم شناخته شده است.

سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید مصطفایی که وکیل مدافعی صریح و رک‌گوست و پیش از این، از بسیاری از متهمین نوجوان و کم سن و سال و نیز از زندانیان سیاسی دفاع کرده است، روز شنبه برای دادن پاسخ به پرسشهای مقامات قضایی به زندان اوین احضار و پس از چند ساعت با این خواست که دوباره بازگردد، آزاد شد اما معلوم نیست آیا وی مجدداً به زندان بازگشته است یا نه.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل، مقامات ایران هم‌چنین فرشته حلیمی، همسر این وکیل مدافع و فرهاد حلیمی، برادرزن وی را دیروقت همان روز بازداشت کردند که احتمالاً تلاشی برای زیر فشار گذاشتن او به‌منظور تسلیم خود در صورت عدم‌بازگشت به زندان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e450e71-eaf0-4e49-bf16-bfb140940404"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات