728 x 90

18تيرماه 89,

تظاهرات و درگیری میان مردم با مزدوران سرکوبگر به‌مناسبت ۱۸تیر

-

قیام. 18تیر 88
قیام. 18تیر 88
جمعه نیز برخی نقاط تهران شاهد تظاهرات و درگیری میان مردم و دانشجویان از یک سو و مزدوران سرکوبگر نیروی انتظامی از سوی دیگر به‌مناسبت یازدهمین سالگرد قیام دانشجویان و مردم تهران بود.

گزارشهای رسیده حاکی است، بعدازظهر جمعه در میدان انقلاب و زیر پل سید خندان و میدان ولی عصر، صدها تن از مردم و دانشجویان با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور دست به تظاهرات زدند و به مقابله با نیروهای سرکوبگر پرداختند.

به گزارش ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور، حوالی ساعت ۳ بعدازظهر جمعه در زیر پل سید خندان بیش از ۲۰۰نفر دست به تظاهرات زدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. مزدوران نیروی انتظامی که همانند روز قبل، از صبح در این منطقه مستقر شده بودند، به تظاهر‌کنندگان حمله کردند، اما با مقاومت و ایستادگی مردم مواجه شده و تا زیر پل سید خندان به عقب رانده شدند.

همزمان جمع کثیری از مردم در میدان انقلاب تجمع کردند و با شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای دست به تظاهرات زدند و با مزدوران موتورسوار نیروی انتظامی درگیر شدند. نیروی سرکوبگر انتظامی با ضرب و شتم وحشیانه تلاش می‌کرد تظاهرات را متفرق و از گسترش آن جلوگیری کند.

گزارشهای دیگر حاکی است، در میدان ولی‌عصر نیز مزدوران نیروی انتظامی قصد مزاحمت برای سه خانم هموطن را داشتند که مردم حاضر به سرعت به دفاع از آنان برخاستند و ضمن درگیری و هو کردن مزدوران نیروی انتظامی, آنها را از صحنه به عقب راندند و فراری دادند.

دیکتاتوری آخوندی که در وحشت از خیزش و گسترش تظاهرات از چند روز پیش در نقاط مختلف تهران به‌خصوص در نواحی مرکزی پایتخت انبوهی از مزدوران نیروی انتظامی و لباس‌شخصی را چیده بود، جمعه نیز با اعزام نیروهای سرکوبگر تلاش کرد نقاط مختلف و حساس تهران را تحت کنترل خود داشته باشد. بنا‌به این گزارشها، مزدوران نیروی انتظامی به‌ویژه در خیابانهای اطراف دانشگاه تهران، نظیر پارک دانشجو، بیش از پیش به چشم می‌خوردند. در مقابل دانشگاه تهران نیز مزدوران اقدام به فیلمبرداری از کلیه خودروها و عابرین می‌کردند تا با ایجاد جو ارعاب مانع از شکل‌گیری هر تجمعی شوند.

علاوه بر تهران در شماری از شهرهای ایران نیز دانشجویان به‌مناسبت بزرگداشت سالگرد قیام ۱۸ دست به تظاهرات زدند. در اهواز دانشجویان در مقابل در ورودی دانشگاه جندی شاهپور با شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه‌ای تظاهرات کردند و با مزدوران حراست و اطلاعات به مقابله و درگیری پرداختند. گزارشها حاکی است، در این درگیری شماری از دانشجویان مجروح شدند.

گزارش دیگری حاکیست، عصر روز پنجشنبه، در مازندران، بیش از ۲۰۰تن از دانشجویان دانشگاه موسوم به باهنر در مقابل در دانشگاه با شعار مرگ بر دیکتاتور و دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد، علیه دیکتاتوری آخوندی دست به تظاهرات زدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40d1a5d1-d61d-4a3c-aff8-db4df3885a10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات