728 x 90

-

سفیر رژیم ایران در کویت را احضار کنید

-

روزنامه کویتی القبس
روزنامه کویتی القبس
روزنامه القبس طی مقاله‌یی از دولت کویت خواست به‌خاطر دخالتهای رژیم ایران در این کشور پاسخی قوی به این رژیم داده و سفیرش را احضار کند.
در قسمتی از این مقاله به دخالتهای رژیم ایران در کویت اشاره شده و آمده است: دولت کویت بایستی اقدامات دیپلوماتیک مناسب را در پیش گرفته و یک موضع قوی و سخت در قبال این تعدی فاحش علیه حاکمیتش از طرف رژیم ایران اتخاذ کند، و بایستی که یک یادداشت اعتراض سریع و فوری به ملل‌متحد بفرستد کما اینکه وزارت‌خارجه ما وضعیتش مثل بقیه کشورهاست، که باید سفیر رژیم ایران را احضارکرده و یادداشت شدید الحنی به او تسلیم کند هم‌چنانکه باید سفیر خود در تهران را فورا فرا بخواند.

القبس به دخالتهای رژیم ایران در منطقه اشاره می‌کند و می‌افزاید: ماهی نبوده که عراق، سفیر رژیم ایران را بدلیل تجاوزات مرزی و یا تجاوز به چاههای نفتی و یا بمباران مواضعی در داخل خاکش و یا دخالت امنیتی فاحش مثل آنچه که در بصره اتفاق می‌افتد، احضار نکرده باشد. اما تاریخ پر از این موضع‌گیرهاست.

یمن نیز قبلا، سفیر رژیم ایران را اظهار کرده و بسبب تامین مالی از حوثیین او را تهدید به اخراج نمود، و کشور مغرب نیز سال گذشته به‌خاطر گسترش دادن مذهب شیعه در مغرب، تصمیم به قطع رابطه با رژیم ایران گرفت، بحرین نیز سفیرخود را بعد از اینکه رژیم ایران اعلام کرد بحرین تابع ایران است از آن کشور فراخواند. این احضار کردن سفرای ایران از طرف چندین کشور بزرگ هم صورت گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d38d3cae-f342-41da-b9ae-a504621b8945"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات