728 x 90

-

پارلمانترهای کویت خواستار اخراج سفیر رژیم آخوندی شدند

-

مجلس کویت
مجلس کویت
خبرگزاری فرانسه ـ در پی انتشار گزارش روزنامه کویتی القبس درباره کشف یک شبکه جاسوسی در ارتباط با سپاه پاسداران در کویت، چند تن از نمایندگان مجلس کویت روز یکشنبه خواستار اخراج سفیر رژیم ایران از کویت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت کویت پس از انتشار گزارش روزنامه القبس سکوت کرده است. بنا‌به گزارش روزنامه القبس، سرویسهای امنیتی کویت یک سلول جاسوسی که برای سپاه پاسداران کار می‌کرده است، درهم شکسته‌اند.
سفارت رژیم ایران در کویت این گزارشات را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد هائف به خبرنگاران گفت ما از دولت می‌خواهیم تمام قراردادهایش با رژیم ایران را بلوکه کند و سفیر رژیم را اخراج نماید.
بنا‌به این گزارش، محمد هائف که به‌خاطر مواضع سخت سرانه نسبت به رژیم ایران معروف است، دولت کویت را به‌خاطر سکوتش مورد سرزنش قرارداد و هشدار داد که اگر دولت موضع خود را روشن نکند، مجلس خواستار تحقیق و تفحص در این زمینه خواهد شد.
شعیب الموزیری، یک نماینده مستقل که سخنگوی کمیته دفاع مجلس است، نیز خواستار اخراج سفیر رژیم ایران، در صورت تأیید خبرهای مربوط به سلول جاسوسی شد.

روزنامه کویتی ”القبس“ روز شنبه، به نقل از مقامات امنیتی کویت نوشت حداقل ۷ نفر به اتهام عضویت در یک شبکه جاسوسی متعلق به سپاه پاسداران دستگیر شدند.
ماموران امنیتی کویت پنجشنبه شب به خانه یکی از مظنونین حمله کرده و ضمن ضبط دستگاههای مجهز ارتباطی، و اسناد و مدارکی که حاکی از جاسوسی آنها برای سپاه پاسداران رژیم است، بیش از ۲۵۰هزار دلار وجه نقط نیز ضبط کردند.

هفت نفری که دستگیر شده‌اند، در اعترافات اولیه خود گفته‌اند که این شبکه قصد داشته  نیروهای جدیدی برای جاسوسی به در خدمت سپاه پاسداران بکار بگیرند.

بنا‌به گزارش روزنامه القبس، «این شبکه جاسوسی با عکسبرداری از مراکز حساس نظامی کویت و پایگاههای نظامیان آمریکا در این کشور، اطلاعات مربوط به آنهارا در اختیار سپاه پاسداران رژیم ایران قرار می داده است».

القبس می‌نویسد، هفت نفر دستگیر شده در وزارت‌خانه‌های کشور و دفاع کویت مشغول به کار بوده‌اند. جاسوسان دستگیر شده، در پوشش زائر، گردشگر و معالجات پزشکی همواره به ایران سفر می‌کرده‌اند.
محمد البصیری، سخنگوی دولت کویت روز یکشنبه، اعلام کرد که تحقیقات در این مورد در جریان است و پس از تکمیل برای بررسی نهایی به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

علی جنتی، پسر آخوند جنتی، دبیر شورای نگهبان رژیم سفیر رژیم در کویت است و پیش از این نیز درگیر یک پرونده پولشویی مرتبط با سپاه پاسداران در کویت می‌باشد.
اوایل فروردین ماه، یک شبکه پولشویی در بحرین و کویت توسط مأموران امنیتی دستگیر شدند.

منصور بن رجب یک وزیر دولت بحرین به اتهام همکاری با این شبکه از کار برکنار شد و تحت تعقیب قرار گرفت
این شبکه در حال نقد کردن یک چک ۶ میلیون یورویی به دام افتاد.
رسانه‌های عربی از جمله شبکه العربیه از ارتباط علی جنتی با این شبکه خبر دادند.
به گزارش شبکه خبری العربیه ۵ فروردین ۱۳۸۹ علی جنتی، پسر آخوند احمد جنتی، سفیر رژیم آخوندی در کویت بخشی از اموال پاسداران را که از راه قاچاق مواد مخدر به‌دست می‌آید پولشویی کرده و به یک بانک سوئیسی منتقل می‌کند.

شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی گفت: غیرمنتظره نیست که در بحرین و کویت پرده از یک پروژه بزرگ و گسترده برداشته شود.   زیرا سپاه پاسداران رژیم تهران پولشویی در منطقه خلیج فارس را انجام می‌دهد.
خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: سفارت رژیم ایران در کویت در بیانیه‌ای اتهام ارتباط سپاه پاسداران با این شبکه جاسوسی را رد کرده و اعلام کرده است که چنین گزارشهایی با هدف ”سست کردن روابط مستحکم ایران و کویت“ منتشر می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a38b3b9c-e0c9-4db2-b599-e1930faed1db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات