728 x 90

انتخابات عراق,دخالت رژيم در عراق,

دکتر ظافر العانی: انتخابات امروز عراق با الگوی شورای نگهبان و احمدی‌نژاد بود

-

دکتر ظافرالعانی از رهبران لیست العراقیه
دکتر ظافرالعانی از رهبران لیست العراقیه
دکتر ظافرالعانی از رهبران لیست العراقیه در مصاحبه با تلویزیون البابلیه گفت: انتخاباتی که امروزه در عراق اجرا می‌شود انتخاباتی با الگوی احمدی‌نژادی است. بله وقتی که ریشه‌کنی و حذف شرکا با الگوی شورای نگهبان ایران صورت می‌گیرد، می‌توان گفت که انتخابات عراق انتخاباتی با الگوی احمدی‌نژادی است، یعنی با همان شیوه‌های استبدادگونه که آنها در قبال شهروندان‌شان به‌کار می‌گیرند.
وی افزود، العراقیه نتوانست جلوی این توطئه بزرگ علیه طرح ملی و اراده رأی دهنده عراقی را بگیرد، لذا درخواست برگزاری انتخابات جدید تحت نظارت بین‌المللی و به دور از ریشه‌کنی و با یک دولت موقت را دارد.

تلویزیون البابلیه گفت: دکتر ظافر العانی، امروز روزنامه العرب الیوم از قول شما نوشته است: ”در این شکی نیست که نهادهایی که انتخابات عراق را برگزار کرده‌اند تماماً تحت هژمونی رژیم ایران قرار داشتند و به همان شکلی که آنها مایل هستند رفتار می‌کنند“ . سؤال من این است که آیا شما اینرا از اول نمی‌دانستید؟

ظافر العانی پاسخ داد: بله تماماً می‌دانستیم. در دیداری که هیأت العراقیه اخیراً از ایران به‌عمل آورد، پیام بسیار روشنی از آنها به ما رسید و آن اینکه آنها نمی‌خواهند العراقیه دولت آتی عراق را تشکیل دهد و نمی‌خواهند که طرح ملی عراق پیروز شود و به‌جای آن بسیار مصر هستند که سهمیه‌بندی طائفی در عراق کماکان پا برجا بماند تا مزدوران‌شان این فرصت را داشته باشند تا سهمیه‌بندی طائفی در عراق را به اجرا بگذارند. از این‌رو چیزی که امروز در عراق جریان دارد، روند سیاسی با الگو و شیوه‌های احمدی‌نژادی است. یعنی چیزی که امروز در عراق در جریان است اولاً نمونه‌ای از ولایت‌فقیه از طریق چنگ زدن به حاکمیت و باقی ماندن در آن است و ثانیاً اعمال اراده ایرانی در نهادهای عراقی است، لذا ریشه‌کنی دکتر صالح مطلک، من و سایر همکارانمان بعد از دیدار احمد چلپی و علی اللامی از تهران اصلاً عجیب نیست و آنها بنابر تمایل رژیم ایران دستور ریشه‌کنی ما را صادر کردند… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c38efce0-6ce8-4050-a931-cda4058b743c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات