728 x 90

اتمي رژيم ,

آمریکا و انگلستان، غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید توسط رژیم ایران را محکوم کردند

-

غنی سازی اورانیوم توسط رژیم آخوندی  با محکومیت جامعه جهانی روبروست
غنی سازی اورانیوم توسط رژیم آخوندی با محکومیت جامعه جهانی روبروست
دولتهای آمریکا و انگلستان گسترش غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم آخوندی و راه‌اندازی سانتریفیوژهای جدید را اقدامی مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت دانستند و آن را محکوم کردند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: بر پایه اظهارات مقامهای رژیم ایران می‌توان نتیجه گرفت که برنامه هسته‌یی این رژیم اهدافی خلاف قانون را پیگیری می‌کند.
فلیپ کراولی افزود اگر رژیم ایران می‌خواهد جامعه جهانی بپذیرد که برنامه هسته‌یی این رژیم اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند، نیازی به نسل سوم یا سانتریفیوژهای پرشتاب‌تر وجود ندارد.

وی هم‌چنین گفت: این که چرا ما به تلاش خود با جامعه جهانی برای اقدامات بیشتر تحریمها ادامه می‌دهیم به این دلیل است که به رژیم ایران نشان دهیم که عواقبی برای عدم پایبندی آن به تعهدهایش وجود دارد…

انگلستان نیز اعلام کرد که راه‌اندازی سانترفیوژهای جدیدتر و سریعتر توسط رژیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم باعث نگرانی عمیق از برنامه هسته‌یی این رژیم است.
سخنگوی وزارت‌خارجه انگلستان گفت: ما از برنامه هسته‌یی رژیم ایران و این امر که این رژیم نتوانسته است جامعه بین‌المللی را نسبت به اهداف صلح‌آمیز این برنامه مطمئن سازد شدیدا ابراز نگرانی می‌کنیم.

وی افزود: قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد استفاده از این فن‌آوری را ممنوع ساخته است، این بدان معنی است که رژیم ایران باید غنی‌سازی را متوقف کند و در مورد اهداف برنامه هسته‌یی کشور شفافیت بیشتری نشان دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/094e060e-0635-4eb9-8f2c-bb6f2dd9e692"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات