گروه دوستان هلندی ایران آزاد با صدور اطلاعیهیی، پیروزی نیروهای ملی و دموکراتیک در انتخابات پارلمانی آن کشور را تبریک گفت و نوشت:
این پیروزیی بود که بهرغم تلاشها و دخالتهای رژیم ایران به منظور حذف نیروهای ملی و دموکراتیک بهدست آمد.
اکنون این کاملاًًًً قابل درک است که چرا بعد از اعلام نتایج انتخابات، رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن، بهخصوص نوری مالکی، بهعنوان رئیس قوه مجریه، با ناراحتی نتایج بهدست آمده را رد میکنند و آشکارا اعلام میدارند که تن به چنین نتیجهیی نخواهند داد.
اکنون این کاملاًًًً قابل درک است که چرا بعد از اعلام نتایج انتخابات، رژیم ایران و نیروهای وابسته به آن، بهخصوص نوری مالکی، بهعنوان رئیس قوه مجریه، با ناراحتی نتایج بهدست آمده را رد میکنند و آشکارا اعلام میدارند که تن به چنین نتیجهیی نخواهند داد.
هیچ شکی وجود ندارد که اگر تضییقات اعمال شده در روند انتخابات و صلاحیت رهبران ملی مثل دکتر صالح المطلک وجود نمیداشت، پیروزی برای نیروهای ملی و شکست و ننگ برای رژیم ایران و عوامل آن خیلی بیشتر از اینها میبود…
ما اکنون عمیقاً امیدواریم که در شرایط حاضر، حقوق ساکنان اشرف بهعنوان پناهندگان سیاسی و افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو، بهرسمیت شناخته شود. روشهای سرکوبگرانه دولت مالکی علیه ساکنان اشرف، به روشنی بیانگر بیتوجهی دولت فعلی به استانداردهای بینالمللی بوده است.
ما صمیمانه آرزومندیم که دکتر ایاد علاوی و ائتلاف العراقیه، به سرعت دولت سکولار خود را تشکیل دهد و نقطه پایانی بر مشکلات مردم عراق و درگیریهای ناشی از دخالتهای رژیم ایران بگذارد.