728 x 90

انتقال اجباري اشرف,

گزارش صدای آمریکا در مورد حمایت اکثریت کنگره از حقوق ساکنان اشرف

-

صدای آمریکا
صدای آمریکا
تلویزیون صدای آمریکا گزارشی درباره قطعنامه اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در حمایت ازحقوق مجاهدان اشرف و کنفرانس نمایندگان کنگره از هردو حزب دموکرات و جمهوریخواه پخش کرد و ضمن آن مصاحبه‌یی با بهزاد صفاری در شهر اشرف به‌عمل آورد.
متن گزارش:

چالنگی: (… گروه دیگری از ایرانیان در گوشه‌ای دیگر از دنیا در حصار به‌سر می‌برند. در کمپ اشرف.
در کنگره آمریکا، اکثریت اعضای کنگره آمریکا در جلوگیری از اعمال خشونت علیه ساکنان اشرف قطعنامه‌ای را امضاء کردند بیش از 200نفر از اعضاء کنگره آمریکا، در این زمینه گزارشی داریم، پیش از اینکه به کمپ اشرف برویم.

گزارش: … . ناهار نوروزی و فرصتی برای عکس گرفتن اعضای مجلس نمایندگان و آمریکائیان ایرانی‌تبار حامی مجاهدین خلق بود. مناسبتی برای اعلام امضاء قطعنامه‌یی توسط 221 عضو مجلس نمایندگان که در این هفته ارائه شد. قطعنامه با انتقاد خشونت نیروهای امنیتی عراق علیه ساکنان اردوگاه اشرف که به دنبال برخوردهای ژوئیه سال 2009 میلادی صورت گرفت از دولت عراق می‌خواهد امنیت آنان را ضمانت کرده تا مانع بازگرداندن اجباری ساکنان اردوگاه به ایران شود.

ایلینا رز لهتینن: ایالات متحده وظیفه دارد اقدامهای لازم به منظور برخورد انسانی با ساکنان اردوگاه اشرف و جلوگیری از باز گرداندن اجباری آنها به ایران را به مرحله اجراء در بیاورد.
باب فیلنر نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا که این قطعنامه را به مجلس نمایندگان پیشنهاد کرده است حامی سازمان مجاهدین خلق است و مایل نام این گروه از لیست گروههای تروریستی وزارت امور خارجه حذف شود تا آنان بتوانند به فعالیتهای خود ادامه دهند.

باب فیلنر: سازمان مجاهدین خلق با گذشت زمان تغییر کرده و اکنون گروهی طرفدار دمکراسی و حکومت لائیک و با برنامه‌ هسته‌یی و خشونت مخالف است. ”سایر اعضاء مجلس نمایندگان می‌گویند این قطعنامه نه در حمایت سازمان مجاهدین خلق بلکه تأمین احتیاجات بشر دوستانه ساکنان اردوگاه اشرف است. ولی آقای فیلنر در بیانیه خود می‌گوید برخوردها در اردوگاه اشرف و افزایش سرکوبها در ایران دو سوی یک سکه هستند. باوری نمایندگان حاضر در کنفرانس مطبوعاتی بر آن توافق داشتند.

روهرا باکر: هر کسی که با رژیم آخوندی مبارزه کند و آن را با دولت دموکراتیک جایگزین سازد دوست ایالات متحده است .

چالنگی: خب آقای بهزاد صفاری مشاور حقوقی سازمان مجاهدین خلق ایران در کمپ اشرف روی خط ارتباطی با ما هستند، نوروز بر شما خجسته باد آقای صفاری.

بهزاد صفاری: با سلام خدمت شما آقای چالنگی، من هم عید نوروز را به شما و همه هم میهنان عزیزمان تبریک می‌گویم و آرزوی آزادی و پیروزی را برای همه هموطنان‌مان از طرف ساکنین اشرف در سال 89 دارم.

چالنگی: آقای صفاری گزارش ما را دیدید، شنیدید خودتان در جریان هستید به‌طور قطع، می‌خواستیم ببینیم که به‌طور کوتاه اگر بفرمائید پیامد این بیانیه، قطعنامه به اکثریت کنگره آمریکا، یا توصیه نامه یا هر عنوان رسمی یا غیررسمی برایش بگذارید در میان ساکنان محصور شده اشرف چه بود؟

بهزاد صفاری: بله طبعاً ساکنین اشرف از این پیروزی در این کارزار بین‌المللی که برای حفاظت از اشرف در جریان است، بسیار خوشحالند، و این قطعنامه در آستانه سال جدید بسیار ضروری بود و نشان‌دهنده حمایت بین‌المللی و به‌خصوص نمایندگان کنگره از ساکنین اشرف است و محکومیت تهدیداتی که مجاهدین مستقر در اشرف با آن روبه‌رو هستند، به‌خصوص در این روزهای اخیر در عراق، که ما دوران انتخابات و گذار هستیم برای اشرف بسیار خطرناک است از این بابت و اینکه ساکنین اشرف هم شما گفتید در حصار هستند.

چالنگی: خب همزمان هست با پارلمان انگلیس و همینطور پارلمان فنلاند هم ظاهراَ اقداماتی مشابه انجام داده، آیا این یک هماهنگی است، آیا یک واکنش نشان دادن به جمهوری اسلامی هست یا نه همان‌طور که یکی از نمایندگان در این‌جا گفت، گفت این نه حمایت از سازمان مجاهدین که یک اقدام انساندوستانه است. البته یکی از نمایندگان چنین گفت. بله.

بهزاد صفاری: بله یعنی قبلتر از کنگره آمریکا، اکثریت مجلس انگلیس، فنلاند را هم ما شما گفتید و قبل از آن هم نروژ بوده طی یکماه اخیر که از مجاهدین خلق در اشرف حمایت کردند و این چیزی که آنها را به این مساله وا داشته، نگرانی ‌ای هستش که از زاویه انسانی شما الان فرموید وجود دارد نسبت به سرنوشت ساکنین اشرف، و البته گروه دیگری هم هستند که علاوه بر این نگرانی از زاویه انسانی، روی مساله مقاومت هم تأکید دارند در داخل ایران و قیامی که اکنون در جریان است و آنها می‌گویند که اشرف به‌عنوان سمبل و محور مقاومت در ایران هستش و باید از این حفاظت کرد، و خلاصه علاوه بر مساله انسانی آنها مساله آزادیها در ایران را هم مد نظر دارند.

چالنگی: خیلی کوتاه بفرمائید این یک سوالی شاید بسیاری از بینندگان ما کنجکاوی داشته باشند، در شرایطی این چنین، ساکنان اشرف نوروز را برگزار کردند.

بهزاد صفاری: البته در تمام شرایط حتی در سخت‌ترین شرایط که شما شاید از گذشته‌ها هم به‌خاطر داشته باشید، مجاهدین و ساکنین اشرف همواره سنتهای ایرانی و به‌خصوص نوروز گرامی می‌دارند و به کوری چشم دشمنانشان آنرا جشن گرفتند و امروز هم به‌خصوص در جشن و شادی به‌خاطر عید نوروز بودند به‌رغم تمامی سرکوب و محاصره‌یی که تحت آن قرار دارند یا اینکه آدمهایی را تحت عنوان خانواده که مأمورین هستند هنوز بعد از مدتها جلو درب گذاشتند، بیش از 45روز است که آنها اذیت می‌کنند ولی کماکان جشن ادامه دارد.

چالنگی: سپاسگذار هستیم آقای بهزاد صفاری. از کمپ اشرف در عراق.

بهزاد صفاری: تشکر

چالنگی: با سپاس بسیار.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29e12a88-a2a5-4b02-8e28-0af2cc2d400d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات