728 x 90

انتقال اجباري اشرف,توطئه خانواده عليه اشرف,

اکثریت مجلس‌عوام و بیش از 150عضو مجلس اعیان انگلستان، خواستار برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل‌متحد شدند

-

نمایندگان مجلسین  انگلستان بر حفاظت ساکنان اشرف , تأکید میکنند
نمایندگان مجلسین انگلستان بر حفاظت ساکنان اشرف , تأکید میکنند
اکثریت مجلس عوام و بیش از 150 عضو مجلس اعیان انگلستان طی بیانیه‌یی از دولت انگلستان خواستار اقدامات عاجل برای برعهده گرفتن حفاظت اشرف توسط ملل‌متحد شدند. این بیانیه روز پنجشنبه یازدهم مارس در یک کنفرانس مطبوعاتی در مجلس اعیان انگلستان، به ریاست لرد وادینگتون وزیر کشور سابق بریتانیا و با شرکت شماری از برجسته‌ترین اعضای مجلسین بریتانیا از احزاب مختلف و هم‌چنین حقوقدانان برجسته انگلستان، اعلام شد

رئیس‌جمهوربرگزیده مقاومت دریک پیام ویدئویی به این کنفرانس، ضمن قدردانی از لرد کوربت و تمامی نمایندگان مجلسین عوام و اعیان انگلستان در کمیته ایران آزاد، گفت: صدور بیانیه‌ اکثریت مجلس عوام و بیش از 150 عضو مجلس اعیان انگلستان از تمام احزاب، دستاورد مهمی در کارزار جهانی دفاع از اشرف و بیانی قوی در حمایت ازقیام مردم ایران برای آزادی است که از پایداری مجاهدان اشرف در برابر دیکتاتوری آخوندها، الهام می‌گیرد.

متن این بیانیه جنین است:

بیانیه درباره اشرف

ما بسیار نگران وضعیت 3400عضو اپوزیسیون ایرانی مستقر درکمپ اشرف در عراق هستیم. رژیم ایران تلاش می‌کند از طریق دولت عراق آنان را نابود سازد

حمله مرگبار نیروهای عراقی به کمپ اشرف در 28 و 29ژوییه 11کشته، 500زخمی و 36گروگان از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون به‌جای گذاشت.
گروگانهای بی‌گناه تنها بعد از یک کارزار گسترده جهانی و بعد از 72روز اعتصاب غذا در حالی که در آستانه مرگ قرار داشتند، آزاد شدند.

عفو بین‌الملل، فدراسیون جهانی حقوق‌بشر، سازمان جهانی علیه شکنجه و دیدبان حقوق‌بشر، اسقف اعظم کانتربری و بسیاری دیگر، طی بیانیه‌های متعدد این حمله را محکوم کرده و نگرانی خود را در مورد وضعیت ساکنان اشرف ابراز داشته‌اند.

در مورد حمله ژوییه، دادگاه اسپانیا تحقیقاتی را علیه مقامات عراقی گشوده که به‌خاطر نقض کنوانسیون چهارم ژنو می‌توانند به اتهام جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قرار گیرند.
دولت عراق درصدد انتقال اجباری ساکنان اشرف به بیابانهای جنوب عراق است، امری که می‌تواند به فاجعه‌یی بزرگتر از ژوییه منجر شود.

دولت آمریکا، عفو بین‌الملل و بسیاری از مراجع بین‌المللی، در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.
قطعنامه پارلمان اروپا مصوب 24آوریل 2009 تصریح می‌کند که ساکنان اشرف، افراد حفاظت شده در چارچوب کنوانسیون چهارم ژنو هستند و دولت عراق باید به حقوق آنها احترام بگذارد و از اخراج یا جابجایی اجباری آنها در داخل عراق خوداری کند و به محاصره آنها پایان دهد.

ما ضمن اعلام همبستگی با ساکنان اشرف و خانواده‌های آنها، حمایت خود را از خواسته آنها اعلام می‌کنیم و از دولت بریتانیا می‌خواهیم در هماهنگی با سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به‌طور خاص برای تحقق فوری موارد زیر تلاش کند.
- تضمین حفاظت ساکنان اشرف و عدم تکرار حمله و خشونت و جابجایی اجباری توسط نیروهای آمریکایی
- به عهده گرفتن حفاظت ساکنان اشرف توسط سازمان ملل متحد
- التزام دولت عراق به قطعنامه 24آوریل 2009 پارلمان اروپا و تصریح بر حق ساکنان اشرف در برخورداری از حقوق و حفاظتهای بنیادین کنوانسیون چهارم ژنو.

امضا کنندگان این بیانیه، هم‌چنین از دولت عراق می‌خواهند، به مواد فوق که منطبق با موازین حقوق بین‌الملل و حقوق انساندوستانه و حقوق‌بشر بین‌المللی است، احترام بگذارد و آنها را به اجرا در آورد. چیزی که اعتبار و حیثیت عراق به‌عنوان یک دولت مستقل و دموکراتیک - که متاسفانه زیر علامت سؤال رفته است- را احیا می‌کند و ارتقا می‌دهد.
***

پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به کنفرانس مطبوعاتی نمایندگان مجلسین انگلستان

آقای رئیس؛
نمایندگان محترم؛
مایلم صمیمانه از لرد کوربت و همه شما در کمیته پارلمانی ایران آزاد به‌خاطرکارزار مجلسین عوام و اعیان انگلستان در دفاع از اشرف تشکر کنم.
صدور بیانیه‌یی در حمایت از اشرف از سوی 400 عضو هر دو مجلس از تمام احزاب، دستاورد مهمی در کارزار جهانی دفاع از اشرف است.
این یک حمایت قوی از قیام مردم ایران برای آزادی است که از پایداری اشرف الهام و امید می‌گیرد.
این شجاعت و این احساس مسئولیت از شناخت عمیق پارلمانترهای بریتانیا نسبت به وضعیت کنونی ایران و تهدیدات فاشیسم مذهبی برای مردم ایران و منطقه و جهان و جایگاه مقاومت ایران به مثابه راه‌حل این بحران ناشی می‌شود.

ملایان نابودی اشرف را یک قدم ضروری برای نابودی قیام مردم ایران می‌دانند و به همین خاطر به کمک ایادی خود در دولت عراق به هر وسیله‌یی برای نابودی ساکنان اشرف روی آورده‌اند.

در چارچوب همین سیاست است که در هفته‌های اخیر، وزارت اطلاعات و سپاه تروریستی قدس رژیم اکیپهای مأموران خود تحت عنوان خانواده‌ها، در پشت در اشرف جمع کرده‌اند تا به جنگ روانی و شکنجه روحی ساکنان اشرف بپردازند و برای فاجعه بزرگتری زمینه‌چینی کنند.
آنها با تکرار شعارهای رژیم مانند مرگ بر منافق و درود بر جمهوری اسلامی ایران، درصدد تحریک و جنجال آفرینی هستند.
برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در اشرف، تنها راه، برعهده گرفتن مسئولیت حفاظت ساکنان اشرف از سوی ملل‌متحد است.
ابتکار عمل و کارزار شما از حمایت گسترده‌ای در سایر پارلمانها برخوردار است. ما به‌طور مشخص می‌خواهیم قدمهای زیر برداشته شود
تلاشهای شما در حمایت از قیامهای سراسری و اشرف برای مردم ایران اهمیت زیادی دارد.
آنها به شما به چشم سمبلهای شجاعت و شرافت می‌نگرند. کسانی که در سخت‌ترین روزها در کنار مقاومت و اشرف ایستادند و برای آزادی ایران بها پرداختند.
نمایندگان محترم،
صمیمانه، از همه شما تشکر می‌کنم

***

درکنفرانس مطبوعاتی نمایندگان مجلسین انگلستان که به ریاست لرد وادینگتون وزیرکشور سابق بریتانیا برگزار شد، برجسته‌ترین نمایندگان مجلسین عوام و اعیان و حقوقدانان انگلستان شرکت داشتند وسخنانی ایراد کردند.
شرکت کنندگان از جمله عبارت بودند از:
- برایان بینلی عضو مجلس عوام از حزب محافظه‌کار
- لرد کاتر عضو مجلس اعیان از حزب لیبرال د‌موکرات
- دیوید جونز عضو مجلس عوام از حزب محافظه‌کار
- لرد کلارک عضو محلس اعیان ا ز حزب کارگر
- لردمگینیس
- دکتر استیون لیدیمن عضو مجلس عوام از حزب کارگر
- بارونس ترنر عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
- لرد آرچر عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
- جان همینگ عضو مجلس عوام از حزب لیبرال دموکرات
-بارونس گیبسون عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
- لرد ودربرن عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
-دیوید درو عضو مجلس عوام از حزب کارگر
- جوبنتون عضو مجلس عوام از حزب کارگر
-دیوید ایمس عضو مجلس از حزب محافظه‌کار
-لرد ری عضو مجلس اعیان از حزب کارگر
- حقوقدانان برجسته بریتانیا، آقای دیوید وون
- خانم کلر مسکین.
***

بخشهایی از سخنان نمایندگان:
لرد وادینگتون گفت:
«قرارگاه اشرف از بیش از یکسال پیش تحت محاصره است. اقوام، دوستان، وکلا و فعالان حقوق‌بشری و حتی عراقیانی که قبلا در آن‌جا کار می‌کردند اجازه ورود به کمپ را ندارند. برای دولت عراق شرم‌آور است که برای جابجایی اجباری ساکنان اشرف تلاش می‌کند. ما به مردم ایران ومبارزه آنها برای آزادی درود می‌فرستیم و دراین‌جا گردآمده‌ایم تا حمایت خود را از ساکنان اشرف و مردم ایران ابراز داریم».

آقای برایان بینلی سخنرانی دیگراین کنفرانس تأکید کرد:
«اعضای مجلسین عوام و اعیان از احزاب مختلف با امضای این بیانیه از دولت بریتانیا وایالات متحده و سازمان ملل می‌خواهند که حقوق اعضای آپوزیسیون ایران مستقر درکمپ اشرف را محترم بشمارند. پارلمان بریتانیا طی سالیان به‌طور پایدار در کنار جنبش آپوزیسیون دموکراتیک مردم ایران برای آزادی ایستاده است.»

پروفسور لرد ودربرن نماینده مجلس اعیان و حقوقدان برجسته انگلستان در سخنان خودگفت:
« هدف بیانیه‌ای که ما امضا کرده‌ایم اینست که ساکنان اشرف نباید جابجا شوند. دولت آمریکا باید جهت پایان دادن به محاصره اشرف و وقایع ناگواری که اخیرا رخ داده اقدام کند. تهدیدات بر علیه ساکنان اشرف باید برداشته شوند. تشکیل سازمان ملل‌متحد بدین خاطر نبوده که تنها ناظر نقض حقوق‌بشر باشد. آنها باید دست به‌عمل بزنند».

دیوید وون حقوقدان برجسته بریتانیا که سخنان خود را با یادی از لرد اسلین فقید و سفرهای وی به قرارگاه اشرف شروع کرد، تأکید نمود از منظرحقوقی، در مورد کمپ اشرف قانون بین‌المللی تماما با ماست.

لرد آرچر که پس ازلرد وادینگتون، ریاست جلسه را برعهده گرفته بود، با اشاره به فیلمی که ازصحنه‌ای جنایت علیه بشریت در اشرف درحمله مردادماه گذشته نشان داده شد، گفت:
«ما می‌توانیم با سخنان و کلمات خود نشان دهیم چه اتفاقاتی ممکن است رخ بدهد. ولی دشمنان ما با رفتار خودشان به و ضوح نشان داده‌اند که چه مقاصد شومی در مورد اشرف دارند، از این‌رو، تضمین حقوق مجاهدان اشرف طبق قانون بین‌المللی وتوسط ملل‌متحد ضروری است.»

لرد کلارک نیز درسخنانش تأکید کرد:
«این حق مسلم ساکنان کمپ اشرف است که از حمایت و کمک جامعه بین‌المللی برخوردارشوند. ملایان هرگز نخواهند توانست بر مردم مقاوم ایران غلبه کنند. اعدام و شکنجه‌های مستمر و روزانه نخواهد توانست عزم مردمی غیور را بشکند و آنها را به تسلیم وادار کند.»

آقای دیوید ایمس در سخنان خود گفت:
« بیانیه نمایندگان دو مجلس انگستان از دولت آمریکا می‌خواهد که حفاظت ساکنان اشرف را تضمین کنند. من یک پیام برای عراق دارم که اگر می‌خواهید که به‌عنوان یک کشور مستقل و دموکراتیک و مشروع شناخته شوید و با بریتانیا و سایر کشورهای غربی روابط اقتصادی داشته باشید باید اول نشان دهید که به حقوق‌بشر و حکومت قانون پایبند هستید و شما باید به محاصره ضدانسانی و غیرقانونی اشرف پایان دهید».
***

رسانه‌های انگلستان گزارشهایی از کنفرانس خبری نمایندگان مجلسین بریتانیا منتشرکردند
خبرگزاری مجلس انگلستان درباره بیانیه وکنفرانس نمایندگان نوشت:
«اکثریت نمایندگان مجلس از دولت بریتانیا خواهان تلاش برای حفاظت از مخالفین ایرانی در کمپ اشرف شدند. نمایندگان خواستار تضمین حفاظت ساکنان اشرف توسط نیروهای آمریکایی. و به عهده گرفتن حفاظت ساکنان اشرف توسط ملل‌متحد و التزام دولت عراق به قطعنامه 24آوریل 2009 پارلمان اروپا و تصریح بر حق ساکنان اشرف در برخورداری از حقوق و حفاظتهای بنیادین کنوانسیون چهار ژنو، شدند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5500a6a2-0b56-4cb8-a3c2-f845d21fe572"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات