728 x 90

-

آندره پیل، یکی از سمبلهای مقاومت فرانسه درگذشت

-

جنگ جهانی دوم
جنگ جهانی دوم
آندره پیل یکی از سمبلهای مقاومت فرانسه در دوران فاشیسم هیتلری درگذشت.
آندره پیل (Andree Peel) معروف به آژان رز (Agent Rose) که در جنگ جهانی دوم جان شماری از نیروهای متفقین را نجات داده بود در سن 105سالگی در لندن درگذشت. وی طی سه سال دوران مقاومت به خلبانهای انگلیسی و آمریکایی کمک کرد تا از اروپای اشغال شده توسط فاشیسم هیتلری جان سالم به در ببرند.
این زن شجاع با روحیه استوار خود به روزنامه بریستول ایونینگ گفته بود تا وقتی آزادی را از دست ندهی قدرش را نمی‌دانی. وی گفت در این مقاومت، همه می‌خواستند یاری کنند و به بهای جان خود برای آزادی بجنگند.

وقتی نازیها به پاریس یورش آوردند او یک سالن آرایش داشت. وی سپس با نام آژان رز (Agent Rose) به جنبش مقاومت فرانسه پیوست. آندره پیل هواپیماهای متحدین را با علامت دادن به وسیله مشعلی به یک ناحیه سری هدایت می‌کرد تا فرود بیایند. این نیروها سپس توسط زیردریایی و قایقها از ساحل به نقطه دیگری در خارج از کشور منتقل می‌شدند. آندره پیل توانست بیش از 100نفر را به این ترتیب نجات بدهد.
آندره پیل که خود نیز در اردوگاه بیگاری نازیها زندانی شده بود توانست از اعدام توسط جوخه‌های آتش نازی جان سالم به در ببرد.
آندره پیل سپس به‌خاطر دستاوردهایش جوایز زیادی گرفت و برای شجاعتی که نشان داده بود سال گذشته جایزه افتخاری لژیون دو نور (Legion d’Honneur) را دریافت کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/768b9d42-4ee3-45db-bb03-4875fdc56937"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات