728 x 90

استيناف عليه ليست,

برای استمرار و گسترش قیام، کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، خواستار حذف نام مجاهدین از لیست تروریستی آمریکا شد

-

آلخو ویدال کوادراس
آلخو ویدال کوادراس
بیانیه کمیته بین‌المللی درجستجوی عدالت متشکل از2000پارلمانتردر اروپا و آمریکا

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، متشکل از2000 پارلمانتر در اروپا و آمریکا، به ریاست دکتر آلخو ویدال کوآدراس، نایب رئیس پارلمان اروپا، طی بیانیه‌یی در آستانه 22بهمن اعلام کرد:
قیام مردم ایران که هشت ماه است به‌رغم سرکوب بی‌سابقه، استمرار و گسترش یافته، با شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر اصل ولایت‌فقیه و مرگ بر خامنه‌ای هیچ ابهامی باقی نگذاشته که مردم ایران چه می‌خواهند. آنها خواست خود را برای یک جمهوری دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت به روشنی ابراز داشته‌اند.

انفجار خشم مردم ایران در این قیام 8ماهه و به‌خصوص در روز بیست‌و هفتم دسامبر (ششم دی- روز عاشورا) نشان داد که همه افسانه‌سازیهای پیروان سیاست مماشات، در مورد رژیم ایران و این‌که اپوزیسیونی در مقابل آن نیست، تا چه اندازه غیر واقعی بوده است.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت اخبار دادگاههای قرون وسطایی رژیم ایران و محاکمه مخالفان ایرانی و محکوم کردن آنان به اعدام را دنبال می‌کند. اظهارات ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه رژیم ایران، مبنی بر اینکه 9نفر دیگر از دستگیرشدگان به‌زودی اعدام خواهند شد، ضرورت یک عکس‌العمل قاطع از سوی جامعه جهانی و به‌ویژه اتحادیه اروپا را در قبال فاشیسم دینی حاکم بر ایران هر چه فوری‌تر می‌سازد.

امروز مردم سراسر ایران شعارها و خواستهایی را تکرار می‌کنند که شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران، اپوزیسیون اصلی سازمان‌یافته این رژیم، سالها بر آن پا فشاری کرده‌اند. این شعارها و خواستها نه تنها در جامعه ایران ایزوله نیست، بلکه با پذیرش و استقبال بسیار گسترده‌یی روبه‌روست.

برخی از سردمداران رژیم مجبور به اذعان به این واقعیت شده و می‌گویند: «شعاری که از زبان مسعود رجوی، رهبر مقاومت… می‌آید، در خیابانهای تهران هم شنیده می‌شود» و یا اینکه «مجاهدین فرمانده قیام عاشورا بودند» و «حضور و نقش مجاهدین در حوادث اخیر خصوصاً روز عاشورا، این موضوع را نشان داد که یک قوه عاقله و تدبیر کننده صحنه‌گردان این حوادث بوده است».

اعدام دو زندانی سیاسی به اتهام محاربه، محکومیت 9 زندانی به اعدام و محاکمه 16تن به همین اتهام، مظهر وحشیگری و بربریت در قرن بیست‌و یکم است. کیفر خواست دادستان دادگاه انقلاب در مورد یکی از این زندانیان تصریح می‌کند: «اتهام این متهم محاربه از طریق هواداری و ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران و سردستگی آنها در هسته داخلی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع سازمان مجاهدین خلق ایران و معاندین می‌باشد و با سر پل سازمان مجاهدین خلق ایران ارتباط داشته» و در اکثر تجمعات شرکت کرده و به تهیه عکس و فیلم پرداخته است. وی سپس با استناد به قانون مجازات اسلامی خواستار اعدام وی می‌شود. این بیشترین موارد اتهامی است که علیه محکوم‌شدگان به اعدام یا کسانی که محاکمه می‌شوند، مطرح شده است.

بالاترین مقامات قضایی و سیاسی رژیم تصریح می‌کنند، از آن جا که مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران هنوز وجود دارد، هر کس با این سازمان در ارتباط باشد ولو اینکه کار سیاسی و تبلیغی کرده باشد و یا برای دیدار عزیزانش به کمپ اشرف سفر کرده باشد، محارب محسوب می‌شود. چیزی که میلیونها ایرانی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران و خانواده‌های آنها و خانواده‌های اعدام شدگان و ساکنان اشرف و اعضا و هواداران مقاومت در خارج از ایران را شامل می‌شود. این وحشیگریها قبل از هر چیز شکنندگی رژیم ایران در مقابل مقاومت ایران را برملا می‌کند.

محاکمه و اعدام اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران، تحت عنوان محارب، یادآور زدن برچسب تروریسم علیه این سازمان است که به درخواست رژیم ایران و بدون هیچ پروسه قضایی از سوی کشورهای غربی صورت گرفت. 8سال گذشت تا برچسب «محارب» با روایت انگلیسی و اروپایی آن توسط دادگاههای پی‌درپی در انگلستان و اروپا لغو و باطل شود ولی هنوز روایت آمریکایی آن باقیست.

امروز رژیم ایران برای محاکمه و اعدام زندانیان سیاسی، به‌ویژه هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران تحت برچسب محارب به‌طور گسترده‌یی از برچسب تروریستی استفاده می‌کند. ما از آمریکا می‌خواهیم، هرچه سریعتر سازمان مجاهدین خلق ایران، جنبش مشروع مقاومت ایران را از لیست سازمانهای تروریستی حذف کند. در شرایطی که مردم ایران به پاخاسته‌اند، حفظ این برچسب به‌معنی یک دخالت آشکار بنفع رژیم و علیه مردم ایران در جریان قیام است چیزی که یک تصویر بسیار منفی از ایالات متحده آمریکا در جامعه ایران باقی خواهد گذاشت.

در ادامه بیانیه کمیته بین‌المللی درجستجوی عدالت، متشکل از دو هزار پارلمانتر در اروپا و آمریکا آمده است: آقایان موسوی و کروبی هر چند با به‌رسمیت شناختن قانون اساسی ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه و حتی ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، از قیام مردم فاصله زیادی گرفتند، اما خامنه‌ای در مقابل آنها که صرفاً خواستار اصلاح و ماندگاری نظام هستند، هیچ انعطافی نشان نداد. تمامیت خواهی خامنه‌ای نه از موضع قدرت بلکه از ضعف مطلق است. هرگونه رفرم به‌معنای پایان سریعتر این رژیم است و این نشان می‌دهد که تنها راه‌حل ایران، تغییر تمامیت رژیم آخوندها به دست مردم و مقاومت ایران است، یعنی همان راه‌حل سوم خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران.

کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت، شورای امنیت ملل متحد، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا را به یک اقدام عاجل در مقابله با رژیم ایران فرامی‌خواند.
نبایستی با ادامه روابط اقتصادی و دیپلوماتیک با این رژیم، به اعدام و کشتار و جنایت جایزه داد.
پرونده نقض سیستماتیک حقوق‌بشر و سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم در ایران باید به شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود.

آلخو ویدال کوادرارس
نایب رئیس پارلمان اروپا
رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9ad41f2-eac2-4635-89e5-c2bea2fba7da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات