728 x 90

دخالت رژيم در عراق,

ژنرال پترائوس: در ایران قدرت واقعی دست سپاه پاسداران و نیروی قدس است

-

ژنرال پترائوس
ژنرال پترائوس
ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا تصریح کرد در ایران قدرت واقعی در دست سپاه پاسداران و نیروی قدس است. سفیر رژیم ایران و فردی که قراراست جای او بیاید نیز عضو نیروی قدس هستند.

روزنامه واشنگتن تایمز در شماره امروز خود نوشت:
ژنرال دیوید پترائوس، اخیرا به این سؤال که آیا وزارت‌خارجه ایران به‌طور واقع دیپلوماسی کشور را کنترل‌می‌کند، پاسخ داد.
این ژنرال چهار ستاره، فرمانده سنتکام و یک رهبر موفق در برنامه ضدتروریسم در عراق از سال 2007 تا 2008 هفته پیش گفت، قدرت حقیقی در ایران در دست فرمانده نیروی قدس، یک سازمان ویژه شبه‌نظامی که هم‌چنین با برنامه هسته‌یی ایران مرتبط است، می‌باشد.

ژنرال پترائوس در جریان سخنرانی خود در انستیتو مطالعات جنگ گفت: در اوج درگیریها در عراق برای پس گرفتن شهر بصره از شبه‌نظامیان تحت الحمایه رژیم ایران، فرمانده نیروی قدس با وی از طریق طرفهای عراقی تماس گرفت.

ژنرال پترائوس در روز 25ژانویه این تماس را چنین توضیح داد: ”او گفت، ژنرال پترائوس! شما باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، سیاست ایران را در رابطه با عراق، لبنان، غزه و افغانستان کنترل می‌کنم“ . ژنرال پترائوس در ادامه گفت: ”در حقیقت سفیر ایران در بغداد یک عضو سپاه قدس است. فردی که قرار است جای او بیاید هم یک عضو قدس است“ .

نیروی قدس واژه عربی بیت المقدس است و به‌عنوان آموزش دهنده و پشتیبانی کننده اصلی عوامل تروریستی ایران در سراسر خاور میانه عمل می‌کند. نام بسیاری از آنها در تحریمهای شورای امنیت ملل‌متحد علیه ایران، شامل خود سلیمانی، ذکر شده است.

ژنرال پترائوس پس از بازگوکردن این قضیه گفت: ”حالا، این کار، دیپلوماسی را مشکل می‌کند، زیرا اگر شما فکر می‌کنید دارید روند دیپلوماسی را با یک کشور دیگر به شیوه سنتی آن از طریق وزارت‌خارجه آنها دنبال می‌کنید، اینطور نیست. زیرا در این رابطه وزارت‌خارجه (کاره‌یی) نیست. منوچهر متکی وزیرخارجه ایران کسی نیست که سیاست خارجی ایران را حداقل در رابطه با این کشورها کنترل می‌کند. این یک سلسله مراتب امنیتی است، نیروی قدس، این فعالیتها و عملیات را هدایت می‌کند“ .

در میان فعالیتهای مرگباری که گروههای ایرانی (در عراق) انجام می‌دادند، ارسال مخفیانه بمبهای جهت دار یا EFP به شبه‌نظامیان عراقی بود. ای. اف. پی بمبهایی خاصی با قدرت انفجاری قوی است که قادر به نفوذ در زره خودروهای زره‌دار می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3aed35b4-b83d-4031-af95-8c0eb1e5e475"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات