728 x 90

مراسم تاسوعا- عاشورا,

کمیته‌های پارلمانی از کشورهای مختلف، از قیام عاشورای مردم ایران حمایت کردند

-

قیام مردم تهران-عاشورا
قیام مردم تهران-عاشورا
کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران، کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک و کمیته سوییسی دفاع از اشرف با صدور اطلاعیه هایی، با قیام مردم ایران در روز عاشورا اعلام همبستگی کردند.

در اطلاعیه کمیته پارلمانی بریتانیایی برای آزادی ایران آمده است:
نمایندگان مجلسین عوام و اعیان از احزاب مختلف، همبستگی خود را با میلیونها ایرانی شجاع که خواهان تغییر رژیم هستند ابراز کردند.
“اکثریت پارلمانترهای بریتانیایی، کشتار مذبوحانه و دستگیریهای خودسرانه جوانان ایرانی توسط ملایان را محکوم می‌کنند ”.
“این کمیته هم‌چنین به‌طور کامل از اظهارات خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاوت ایران مبنی بر این که گفتگو با این رژیم قرون وسطایی و استمالت از آن بی‌نتیجه است و تنها به حکومت ملایان امکان سرکوب بیشتر مردم ایران را می‌دهد حمایت می‌کند ”.
 
کمیته فرانسوی برای ایران دومکراتیک، متشکل از پارلمانترها، حقوقدانان و دیگر شخصیتهای دارای گرایشهای مختلف سیاسی، از فرانسه و از اتحادیه اروپا خواست که هرگونه رابطه سیاسی و اقتصادی با تهران را منوط به توقف سرکوب خونین معترضین و احترام به حقوق اساسی آنان، مانند حق برگزاری تظاهرات، کنند. دولتهای غربی باید به سیاست شکست خورده مماشات با رژیم حاکم بر ایران پایان بخشند و بی‌درنگ در جستجوی روشهایی برای همبستگی با مقاومت مردمی در ایران باشند.
این کمیته خاطرنشان ساخت: تغییر رژیم توسط مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنان واقعی‌ترین راه‌حلی است که مدنظر قرار می‌گیرد.
 
کمیته سوییسی دفاع از اشرف با صدور اطلاعیه‌ای از قیام سراسری مردم ایران در روز عاشورا حمایت کرد و خواستار احضار سفرای رژیم توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.
این کمیته در اطلاعیه خود ضمن تحسین شجاعت مردم و جوانان ایران در جریان قیام عاشورا، خاطرنشان ساخت:
اکنون زمان آن فرا رسیده است که غرب در عمل و به روشنی از مردم ایران حمایت کند و صرفا یک نظاره‌گر نباشد. غرب باید رژیم فاشیسم دینی خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را نا مشروع اعلام کند، تحریمات گسترده سیاسی و اقتصادی علیه این رژیم اعمال شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40086ea0-3f8c-4973-b07b-f8db5be48a7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات