728 x 90

هشدار آمریکا نسبت به سوء‌استفاده از وضعیت لبنان

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا
آمریکا به هر طرفی در داخل و خارج لبنان نسبت به استفاده از لبنان به‌عنوان مکانی برای درگیریهای نیابتی یا بهر صورتی که به بی‌ثابتی در آن کشور کمک کند، هشدار می‌دهد که هیچ جا و هیچ نقشی در لبنان برای هیچ نیروی خارجی، شبه‌نظامیان یا عناصر مسلح وجود ندارد بجز نیروهای رسمی حافظ امنیت لبنان که باید در این کشور به‌عنوان تنها قدرت به‌رسمیت شناخته شوند.

وزارت‌ خارجه آمریکا در بیانیه خود در مورد وضعیت لبنان اعلام کرد، قویاً از حاکمیت و استقلال جمهوری لبنان و نهادهای سیاسی آن حمایت می‌کند. سعد حریری نخست‌وزیر لبنان را شریک قدرتمند می‌شناسد و از همه احزاب در لبنان می‌خواهد به نهادهای ملی و مشروع این کشور از جمله دولت لبنان و نیروهای مسلح احترام بگذارند.

در بیانیه وزارت‌خارجه تأکید شده است با هر نوع اقدامی که ثبات لبنان را تهدید کند، مخالف است.

آسوشیتدپرس گزارش کرد: رکس تیلرسون در پیامی که براحتی شامل ایران می‌توانست باشد، ظاهراً سعودی را هدف قرار داده و علیه استفاده از لبنان به‌عنوان «مکانی برای جنگهای نیابتی» هشدار داد.

تیلرسون تأکید کرد: «ما وضعیت را با دقت بسیار زیر نظر داریم و به حمایت از دولت مشروع لبنان تشویق می‌کنیم... از نظر ما (نیروهای خارجی) چه از (رژیم) ایران یا سوریه یا هر جایی باشند، باید آنجا را ترک کنند و بروند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16cedd69-8ad4-447b-83e5-de5adc057d2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات