728 x 90

اول ماه مه- روز جهاني كارگر,

کارگران در اعتراض به روحانی پلاکارد بلند کرده و سخنرانی او را ترک کردند

-

کارگران در اعتراض به روحانی پلاکارد بلند کرده و سخنرانی  او را ترک کردند
کارگران در اعتراض به روحانی پلاکارد بلند کرده و سخنرانی او را ترک کردند
نمایش امروز (11اردیبهشت) رژیم در سالن 12هزارنفره استادیوم آزادی و سخنرانی روحانی با خشم و نفرت کارگران روبه‌رو گردید.
بنا‌ به گزارشهای دریافتی رژیم در هراس از اعتراضات کارگری، عمده شرکت کنندگان را از پیش برای شرکت در این برنامه نمایشی انتخاب کرده بود و با اسامی مشخص وارد سالن می‌کرد. با وجود تدابیر شدید امنیتی سرکوبگرانه، بیش از نیمی ازکارگران شرکت کننده در مراسم در اعتراض به یاوه گوئیهای آخوند روحانی از اواسط برنامه سالن را ترک کردند.


به گفته کارگران آخوند روحانی، تلاش می‌کرد با گفتن مشتی وعده‌های پوچ و توخالی زمان برنامه را پرکند، و از طرف دیگر هیچ امکان و ظرفی برای بیان خواسته‌ای کارگران فراهم نشده بود. اما با وجود این وضعیت، کارگران تا آنجا که می‌شد با بلند کردن پلاکاردهایی که توانسته بودند مخفیانه به سالن وارد کنند، خواسته‌های خود را بیان کردند. به گفته کارگران آخوند روحانی در انتهای صحبتهایش حتی بدون این‌که از کارگران خداحافظی بکند و در هراس از گوش دادن به خواسته‌های کارگران جلسه را ترک کرد که این امر موجب خشم و اعتراض بیشتر کارگران شد.


رژیم شکل و ترتیب برنامه را به گونه‌یی چیده بود که مطلقاً اجازه طرح هیچ‌گونه خواسته‌یی به کارگران داده نمی‌شد. تنها گردانندگان این برنامه نمایشی، آخوند روحانی، ربیعی وزیر کار و هاشمی استاندار رژیم تهران بودند
مأموران سرکوبگر از بردن موبایل به داخل سالن جلوگیری می‌کردند در تمام طول برنامه عوامل رژیم که در سالن پخش شده بودند، هر گروه کارگری که قصد اعتراض یا طرح خواسته‌هایشان را طرح کنند، خاموش می‌کردند.


در عین‌حال حدود 1000نفر از کارگران که از بردن پلاکارد ممنوع شده بودند در اعتراض به این نمایش منزجر کننده وار‌د سالن نشدند و در محوطه ماندند و به اعتراض پرداختند.
صبح امروز (پنجشنبه 11اردیبهشت)، تعدادی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی برای اعزام به استادیوم آزادی به خانه کارگر مراجعه کرده بودند اما به آنها گفته شد فقط کسانی که کارت دارند دعوت شده‌اند و کارگران شرکت واحد نمی‌توانند در این تجمع شرکت کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70cf156e-d481-4dbb-9fdd-52b30bb42f0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات