728 x 90

یک مقام برجسته زن در دولت حوثی‌ها به ارتش ملی یمن پیوست

نورا الجروی، معاون وزارت جوانان و ورزش در دولت شبه‌نظامیان حوثی
نورا الجروی، معاون وزارت جوانان و ورزش در دولت شبه‌نظامیان حوثی
نورا الجروی، معاون وزارت جوانان و ورزش در دولت شبه‌نظامیان حوثی و مسئول برگزاری تظاهرات زنان در میدان «السبعین»، به نیروهای دولت قانونی یمن پیوست. وی که عضو کمیته دائمی کنگره عمومی خلق یمن نیز است در مصاحبه با العربیه گفت زنان در صنعا با بدترین رفتارهای اهانت‌آمیز از سوی شبه‌نظامیان حوثی مواجه شده است.

الجروی افزود پس از کشته شدن علی عبدالله صالح تصفیه رهبران حزب کنگره توسط شبه‌نظامیان حوثی‌ آغاز شد. حدود 2هزار نفر را تصفیه کرده است.

او از تمام هواداران کنگره خلق و اعضای گارد ریاست جمهوری و زنان و مردان یمن خواست که برای نجات کشور به دولت قانونی یمن به رهبری عبدربه منصور هادی بپیوندند.

وی گفت برای پاکسازی یمن از «لوث وجود» شبه‌نظامیان حوثی‌ها باید همه در برابر آنها قیام کنیم و صنعا را از دست آنها خارج کنیم.

در همین حال سرلشکر فضل القوسی، فرمانده پیشین نیروهای امنیتی سابق و یکی از شیوخ برجسته یمن روز شنبه 23دسامبر از حوثی‌ها جدا و به نیروهای مقاومت مردمی و ارتش ملی یمن پیوست.

این شیخ و فرمانده سابق نیروهای امنیتی ویژه پایتخت در دست حوثی اسیر بود اما با این حال توانست از چنگ آنها فرار و به نیروهای ائتلاف عربی و دولت قانونی یمن بپیوندد.

ژنرال القوسی مدتی بازداشت بود و سپس حوثی‌ها او را تحت اقامت اجباری و حصر خانگی در منطقه الحدا در ذمار در جنوب صنعا قرار دادند.

منابع محلی روز شنبه خبر دادند که ژنرال القوسی با وضعیت اقامت اجباری مخالفت کرده بود به همین دلیل تصمیم گرفت که به مقاومت مردمی برای مبارزه با شبه‌نظامیان حوثی ملحق شود. وی پس از رسیدن به مارب اعلام کرد که با نیروهای مقاومت مردمی که با حوثی‌ها می‌جنگند ملحق شده است.

در همین راستا 22تن از نیروهای تحت کنترل حوثی‌ها خود را به نیروهای ائتلاف و دولت قانونی یمن تسلیم کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8fc088e1-3c62-4217-aa85-d6040ed83f3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات