728 x 90

لوموند: توسعه زرادخانه موشکی در غزه به کمک سپاه پاسداران

شلیک موشکهای حماس به اسرائیل
شلیک موشکهای حماس به اسرائیل

روزنامه لوموند سه‌شنبه ۲۸اردیبهشت، در گزارشی نوشت حماس با پشتیبانی سپاه پاسداران موفق شده است زرادخانه تولید موشک‌های خود را از سال۲۰۱۴ توسعه دهد.

لوموند با اشاره به حرفهای امیرعلی حاجی‌زاده سرکرده هوا فضای سپاه پاسداران که گفته بود ما به جای دادن ماهی به فلسطینیان ماهیگیری را به آنان یاد داده‌ایم، نوشت: از شروع جنگ، حماس و جهاد اسلامی سه هزار و سیصد موشک به سمت اسراییل شلیک کرده‌اند یعنی در ۲۴ساعت ۴۷۰ موشک به اسراییل شلیک شده است که دو برابر ظرفیت موشکی این دو گروه در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ است.


لوموند افزود: حماس و جهاد اسلامی از شروع جنگ دارای سیزده‌هزار موشک میان‌برد بوده‌اند و این موشکها در نوار غزه با الگوبرداری از موشک الفجر رژیم ایران ساخته شده‌اند.
لوموند در ادامه گزارش خود می‌افزاید رژیم ایران به همین روش تکنولوژی در تولید موشک را زیر نظر پاسدار قاسم سلیمانی به شبه‌نظامیان وابسته‌اش در یمن و عراق مجهز کرده است و به‌نقل از زیاد نخاله از سران جهاد اسلامی نوشت که او در مصاحبه با تلویزیون رژیم در سال۲۰۲۰ اعتراف کرده است: «قاسم سلیمانی شخصاً آموزش فلسطینیان در زمینۀ ساخت موشکهای دوربرد را تحت‌نظر داشته است».


شایان ذکر است مقاومت ایران اعلام کرد خامنه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای گریبانگیر خود بیش از هر کس نیازمند ادامه جنایت و بمباران و حملات موشکی در جنگ غزه است و در یک فراخوان شورای امنیت و جامعه بین‌المللی را به اقدام بلادرنگ برای متوقف کردن کشتار و هر گونه صدمه زدن به بی‌گناهان گردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cb4155d-baaa-41a0-82d0-4e786c70dd7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات