728 x 90

اشغال فكه,

دکتر صالح المطلک و دکتر ظافر العانی تجاوز رژیم آخوندی به خاک عراق را محکوم کردند

-

میدان نفتی فکه
میدان نفتی فکه
دکتر صالح المطلک دبیرکل جنبش ملی عراق و دکتر ظافر العانی رئیس فراکسیون جبهه توافق در پارلمان عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی تجاوز رژیم ایران به خاک این کشور را محکوم کردند و خواستار مقابله جدی با آن شدند.
تلویزیون الحره طی گزارشی از این کنفرانس مطبوعاتی گفت: شماری از سیاسیون عراقی عبور نیروهای رژیم ایران از مرز عراق و ورود آنها به داخل خاک عراق و اعمال کنترل بر چاه نفتی فکه را محکوم کردند و خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمان حول تهدید و خطر رژیم ایران برای عراق شدند. در این رابطه صالح المطلک گفت که حادثه چاه نفت فکه جدیدترین مورد از دخالتهای رژیم ایران در امور داخلی عراق به شمار می‌آید. وی همزمان شیوه برخورد دولت عراق با این موضوع که آن را غیرمؤثر توصیف می‌کرد مورد انتقاد قرار داد.

از سوی دیگر ظافر العانی عضو پارلمان از جبهه توافق خواستار برگزاری جلسه اضطراری پارلمان به منظور بررسی موضوع عبور نیروهای ایرانی از مرز عراق شد و مسئولیت این موضوع را متوجه برخی نیروهای سیاسی عراقی دانست که متحد رژیم ایران می‌باشند.

صالح المطلک گفت: اشغال نظامی چاههای نفتی عراق در استان میسان توسط رژیم ایران ادامه سریال دخالتهای این رژیم در امور عراق است و در مقابل شاهد عجز و ناتوانی واضح دولت عراق در برخورد با این دخالتها هستیم.
ظافر العانی گفت: خواستار برگزاری جلسه فوری و اضطراری پارلمان به منظور بررسی این موضوع به‌صورت فوری و متناسب با میزان تهدید واقعی که امروز در معرض آن قرار دارد، هستیم. ما معتقدیم که اگر سیاست تعارفات توسط برخی احزاب سیاسی که متحد رژیم ایران بوده و هم‌چنان نیز هستند، وجود نمی‌داشت حاکمان تهران نیز این طور جری نمی‌شدند».
العراقیه نیز گزارش داد: دبیرکل جنبش ملی عراق صالح المطلک از دولت عراق خواستار اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از تکرار تجاوزات رژیم ایران در مرزهای بین دو کشور شد.
صالح المطلک گفت: این تعدی که پیش درآمد تعدیهای دیگر است، ناقوس خطری برای عراقیان است تا متحد شوند و فراکسیون متحدی شوند در مقابل هرگونه تهدیدی چه از سوی رژیم ایران یا خارج ایران. بار دیگر دولت باید پروژه‌ای را پیش گیرد که تمامی فراکسیونهای سیاسی را در برگیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/36419de6-76c3-4b58-8ee0-e152168c7a9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات