728 x 90

-

خامنه‌ای دژخیم به‌عنوان دیکتاتور سال و منفورترین فرد برگزیده شد

-

خامنه ای دیکتاتور سال شد
خامنه ای دیکتاتور سال شد
در مراسم ویژه‌یی که در دانشگاه اسلو پایتخت نروژ برگزار شد، جنبش تازه تأسیس «علیه دیکتاتوری» اعلام کرد که تصمیم گرفته است همه ساله یک روز قبل از اهدای جایزه صلح نوبل «دیکتاتور سال» را نیز انتخاب کند.
برگزار کنندگان مراسم، با اکثریت قاطع آرا، خامنه‌ای دژخیم را به‌عنوان دیکتاتور سال و منفورترین فرد برگزید.
برگزارکنندگان مراسم می‌گویند دیکتاتور سال شخصی است که در یک سال گذشته، بیشترین خصومت را علیه مردم کشورش و دیگر ملتها به کار بسته است.
به گفته یکی از استادان دانشگاه اسلو، مراسم معرفی دیکتاتورسال می‌خواهد به جهان یادآوری کند میلیونها انسان از نسل‌کشی و شکنجه جاری در جهنمی که زندگی می‌کنند روزمره عذاب می‌کشند.
دررای گیری برای انتخاب دیکتاتور سال، افراد و دانشجویان از کشورهای مختلف جهان در این رأی‌گیری شرکت داشتند.
این جنبش معتقد است اهدای جایزه صلح نمی‌تواند معنای حقیقی داشته باشد، مگر اینکه اقدامی علیه دیکتاتوری انجام شود و به همین دلیل روز انتخاب دیکتاتور سال را درست یک روز قبل از اهدای جایزه صلح انتخاب کردند.
روزنامه وردنز گانگ نروژ قبل از برگزاری این برنامه طی 2 صفحه، گزارش مفصلی از این انتخابات و درصد بالای رای به خامنه‌ای به‌عنوان دیکتاتور سال منتشر کرده بود.
هواداران و پشتیبانان مقاومت ایران در این برنامه فعالانه حضور داشتند. آنها عکسهایی از خامنه‌ای در دست داشتند که روی آن را ضربدر قرمز کشیده بودند و در زیر آنها نوشته شده بود: قاتل ندا یا قاتل اشرفیان
هنگامی که خامنه‌ای به‌عنوان دیکتاتور سال اعلام شد، هواداران مقاومت شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور سر دادند. سایر شرکت‌کنندگان نیز در همراهی با آنها این شعارها را تکرار کردند.
در پایان برنامه، عکسهای خامنه‌ای، هم چون صحنه‌های قیام شانزده آذر، به آتش کشیده شد.


برنامه معرفی خامنه‌ای به‌عنوان دیکتاتور سال، در رسانه‌های نروژ بطورگسترده انعکاس یافت.
خبرگزاری آلمان نیز معرفی ولی‌فقیه ارتجاع به‌عنوان دیکتاتور سال را منعکس نمود و نوشت: دانشجویان دانشگاه اسلو روز چهارشنبه خامنه‌ای را به‌عنوان دیکتاتور سال انتخاب کردند. خامنه‌ای از میان 11 کاندیدا بنا‌به رای متخصصین حقوق‌بشر انتخاب شد.
پروفسور نینا ویتوزک که یکی از بنیانگذاران این مراسم است گفت فلسفه‌یی که در ورای این برنامه قرار دارد برای یادآوری جنایات در حال انجام و شکنجه‌یی است که میلیونها انسان را در معرض خود قرار داده و زندگی را برایشان چون جهنم کرده است.
مراسم معرفی منفورترین دیکتاتورجهان، در محل دانشکده حقوق‌دانشگاه اسلو پایتخت نروژ و با همکاری انستیتوهای مختلف دانشگاه اسلو برگزار گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfbb9137-d9cb-4a0f-9a46-36b070c56b9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات