728 x 90

16آذر88-قيام,

بی.بی.سی: نیروهای انتظامی به روی جمعیت تظاهرکننده آتش گشودند

-

یکی از بسیجیان جنایتکار در حال شلیک به سوی تظاهرکنندگان در قیام سراسری مردم ایران - آرشیو
یکی از بسیجیان جنایتکار در حال شلیک به سوی تظاهرکنندگان در قیام سراسری مردم ایران - آرشیو
سرویس جهانی تلویزیون بی. بی. سی در گزارشی خبر داد از منابع مختلف گزارشاتی دریافت کرده‌ایم که حاکی از آن است نیروهای انتظامی به روی جمعیت تظاهر کنندگان آتش گشوده‌اند.
جان لاین گزارشگر تلویزیون جهانی بی‌بی‌سی گفت: منابع مختلف این گزارشات نگران کننده را داده‌اند که روی جمعیت آتش گشوده شده است. این گزارشها خیلی نگران کننده هستند. چون دولت همیشه می‌گفت که روی تظاهر کنندگان شلیک نمی‌کند. من این گزارشها را نخست منتقل نکردم تا از منابع مختلف به من خبر رسیدکه نیروهای دولتی حتی بدون تحریکی از جانب جمعیت به روی آنها آتش گشوده است. بنابراین این مسأله دارد بجاهای وحشیانه‌یی کشیده می‌شود.

وی افزود: من هم‌چنین گزارشاتی دریافت کرده‌ام که تظاهرات فقط در تهران در دانشگاههایی مثل دانشگاه تهران و امیرکبیر نیست. بلکه در سراسر ایران در شیراز، اراک، مشهد، اصفهان تظاهرات هست. تظاهرات علیه احمدی‌نژاد است و تصاویر او به زیر کشیده می‌شود. این همیشه اتفاق می‌افتد اما الان چیزی که شنیده می‌شود این است که علیه خامنه‌ای شعار می‌دهند. این بی‌سابقه است.

گزارشگر بی‌بی‌سی گفت من گزارشات نگران کننده‌یی دریافت می‌کنم که وضعیت می‌تواند به خشونت بگراید. هنوز گزارشهای دریافتی تماماً تأیید شده نیستند اما مطمئناً گاز اشک‌آور و باتون علیه تظاهر کنندگان به‌کار گرفته شده است. تمرکز تظاهرات بر روی چند دانشگاه در تهران می‌باشد. ممکن است تظاهرات دیگری غیراز تهران هم باشد. اما هنوز گزارشات آنها به‌دستمان نرسیده است.

گزارشگر بی‌بی‌سی افزود: به‌طور مشخص دانشگاه تهران و دانشگاه امیر کبیر که دانشگاههای فعال سیاسی هستند. دانشجویان در تلاشند که از دانشگاه بیرون بریزند. آنها با نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها و بسیجیها درگیر می‌شوند. در خود خیابانها هم مخالفان به درگیری و رویارویی با نیروهای امنیتی پرداخته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22185fba-2d8a-4833-b10a-35ee03de0d1d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات