728 x 90

شكايت عليه حمله به اشرف,

نمایندگان پارلمان اروپا، از تصمیم دادگاه اسپانیا در مورد تحقیق حول جنایت مقامهای عراقی، علیه ساکنان اشرف استقبال کردند

-

نمایندگان پارلمان اروپا از تصمیم دادگاه اسپانیا استقبال میکنند
نمایندگان پارلمان اروپا از تصمیم دادگاه اسپانیا استقبال میکنند
نمایندگان پارلمان اروپا از تصمیم دادگاه اسپانیا به منظور تحقیق درباره جنایاتی که روزهای 28 و 29 ژوئیه علیه ساکنان اشرف توسط مقامهای عراقی صورت گرفت، استقبال می‌کنند.

پارلمان اروپا در تاریخ 24آوریل2009 یک قطعنامه تاریخی درباره اشرف به تصویب رساند که بر کنوانسیونهای ژنو تأکید می‌کند. اکنون یک دادگاه ذیصلاح در اروپا بر حقوق اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در عراق تحت حفاظت کنوانسیون چهارم ژنو حکم داده است.

در اطلاعیه کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا آمده است:
کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا متشکل از شمار زیادی از نمایندگان پارلمان با گرایشهای مختلف سیاسی از تصمیم دادگاه مرکزی تحقیق اسپانیا در 26نوامبر 2009برای تحقیق پیرامون جنایاتی که روزهای 28 و 29ژوئیه علیه ساکنان کمپ اشرف رخ داده است استقبال می‌کند. تصمیم دادگاه بر این واقعیت مبتنی است که حمله به اشرف که منجر به کشته شدن 11تن و مجروح و مصدوم شدن صدها تن و ضرب و شتم بیش از هزار تن گردید می‌تواند مبین نقض کنوانسیونهای ژنو باشد و باید مورد تحقیق قرار گیرد…

شکایت ثبت شده به نقش رژیم ایران در اعمال فشار به دولت عراق و هم‌چنین طرح آن برای نابود کردن مجاهدین اشاره می‌کند. ما به ساکنان اشرف به‌خاطر این تصمیم مهم حقوقی تبریک می‌گوییم. تصمیمی که به روشنی بیان می‌کند این وظیفه مقامهای عراقی است که سلامت فیزیکی آنها را تضمین کنند و با آنها طبق کنوانسیونهای ژنو رفتار کنند. ما بار دیگر از نخست‌وزیر عراق نوری المالکی می‌خواهیم که در ارتباط با حقوق بنیادین ساکنان اشرف که در این سالها به‌طور قانونی در عراق زندگی کرده‌اند رودرروی جامعه بین‌المللی قرار نگیرد. دولت عراق باید به‌طور کامل با دادگاه ملی اسپانیا همکاری کند و تمامی اسناد درخواستی را برای تحقیق حول این جنایت ارسال کند و کسانی را که مقصر هستند شناسایی کند.

امضاکنندگان از سوی کمیته دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
آلخو ویدال کوادراس نایب رئیس پارلمان اروپا ـ اسپانیا
استفن هیوز نایب اول رئیس گروه سوسیالیست و دموکرات انگلستان
تونه کلام گروه احزاب مردم و دموکرات مسیحی استونی
جیم هگنز عضو هیأت رئیسه پارلمان اروپا ایرلند
سورن سونگورد گروه ائتلاف چپ دانمارک
فلیپ کاسمارک گروه احزاب مردم و دموکرات مسیحی لهستان
کریس دیویس گروه لیبرال دموکرات انگلستان
الکساندر آلوارو گروه لیبرال دموکرات آلمان
ادیت بائر گروه حزب مردم اروپایی دموکرات مسیحی اسلوواکی
لئونیداس دونسکیس گروه لیبرال دموکرات لیتوانی
ساری ایساریا گروه احزاب مردم و دموکرات مسیحی فنلاند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/274e351b-f94b-4b80-b9f7-a9a265e6d304"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات