728 x 90

-

تداوم شقه و شکاف در دیکتاتوری ولایت‌فقیه

-

--
--
هم‌چنان که قیام سراسری مردم ایران بی‌وقفه و شتابان به پیش می‌رود، شقه و شکاف در حاکمیت متزلزل ولایت‌فقیه نیز تداوم می‌یابد و تعمیق می‌شود.
یک سایت متعلق به جناح مغلوب رژیم نوشت برخی ازگزارشها حاکیست که روحانیان قم برای تشکیل یک شورای موقت رهبری و کنار گذاشتن خامنه‌ای گفتگو می‌کنند. ولی‌فقیه ارتجاع حتی از هم آوردن شکاف در ارگانهای یک‌دست شده و تحت فرمانش مثل مجلس و دولت عاجز است. این هفته بار دیگر هدفمند کردن یارانه‌ها موضوع بروز اختلاف بین مجلس و دولت پاسداران شد. لاریجانی گفت در صورت حل نشدن اختلاف موضوع را نزد ولی‌فقیه ارتجاع می‌برد. هم‌چنین در دعواهای باندی فاش شد که در جریان تظاهرات روز 13آبان بستن یا نبستن متروها موجب اختلاف در کارگزاران سرکوبگر رژیم شده بود. پاسدار قالیباف برای سرکوبی مردم بر بستن ایستگاههای مترو تأکید داشته و برخی از ترس شعله ورتر شدن خشم مردم با این کار مخالف بودند. در یک تقابل دیگر بین مجلس ارتجاع و دولت پاسداران مجلس 9تن از وزاری پاسدار احمدی‌نژاد را احضار کرد.

به‌رغم دود و دمهای باند ولی‌فقیه از جمله تهدید به دستگیری و محاکمه رقبا، شکاف در درون حاکمیت متزلزل آخوندی هم‌چنان عمیق می‌شود و از سر تا پای آن را فرا می‌گیرد. کروبی در یک پیام ویدئوئی در مورد سرکوب مردم در جریان قیام سراسری در روز 13آبان و سیاستهای دجالگرانه خامنه‌ای گفت:
«اونچه که سؤال برای منه اینه مهمتره که سیاستهای دوگانه جمهوری اسلامی و دم خروس قسم و حضرت عباسه، … … یک جلسه‌یی بوده که حدود 50نفر از شخصیتهای مهم آمریکایی از سیاستمدار بگیر دانشگاهی بگیر، روزنامه‌نگار بگیر، افرادی که تلاش می‌کنند نظریه پرداز بگیر، اینها همه حضور داشتند و دو ساعت ما با حضور رئیس‌جمهور خودمون اونجا جلسات داشتیم و بحث خوبی داشتیم و من به‌عنوان یک عنصر سیاسی عرض می‌کنم اگر یک دهم چنین جلسه‌یی در زمان کل دولتهای گذشته در این 20ساله انجام می‌شد قطعا کفن پوشان به‌خصوص در قم و تهران و تبریز معرکه راه می‌انداختند و حالا چگونه می‌شه که اون موقع اونجور برنامه‌ها و مذاکرات می‌شه و هیچ اشکالی هم نداره و روزنامه‌های زنجیره‌یی همانند کیهان و اینها هیچ بحث نمی‌کنند حالا یک مرتبه‌چی شده مجددا این هیاهو و تبلغیات گسترده علیه آمریکا و این شعارها من نه می‌گویم شعار داده بشه نه می‌گم شعار داده نشده من می‌گویم منافع ملت ایران که یک چیزی نیست که دستخوش ما حکومتیها باشه که هر روزی بر یک تحلیلهایی که اسرارش هم مردم خبر ندارند…».

رفسنجانی هم باند ولی‌فقیه را از اقدامات کینه توزانه و تفرقه آمیز علیه جناح مغلوب برحذر داشت و گفت ما باید گفت و گو را در داخل کشور برای تفاهم در عرصه‌های بین‌المللی دنبال… کنیم و از اقدامات کینه‌زا و تفرقه‌آمیز نجات دهیم».
خاتمی رئیس‌جمهور پیشین نظام نیز به جناح ولی‌فقیه هشدار داد که «اگر مانع از فعالیت جناح مغلوب شود، نتیجه آن هموار شدن راه برای کسانی است که خواهان سرنگونی تمامیت این نظام هستند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e1ad5756-a02f-4447-9274-467d919531e4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات