728 x 90

بیانیه عشایر ملی مستقل، دخالت های رژیم تروریستی ایران در عراق را محکوم نمود

البیان تجمع العشائر الوطنی الدیمقراطی المستقل
البیان تجمع العشائر الوطنی الدیمقراطی المستقل

تلویزیون الجزیره در برنامه ماوراء خبر خود به بیانیه 300هزار تن از شیعیان جنوب عراق علیه دخالت های رژیم آخوندی و برای محکوم کردن اتهامات ساخته و پرداخته این رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق ایران پرداخت. تلویزیون الجزیره در ابتدای گزارش خود گفت:
بیش از 300هزار شیعه عراقی در استان های جنوبی با امضای بیانیه‌یی دخالت رژیم ایران در امور عراق را محکوم کردند. بیانیه عشایر ملی مستقل،  دخالت های رژیم تروریستی ایران در عراق و تلاشش برای ایجاد ناامنی در مناطقشان را محکوم نمود.
این بیانیه خواستار اعزام هیأتی از سازمان ملل به این مناطق برای کسب اطلاع از جرائمی شد که رژیم ایران مرتکب شده است. امضاء کنندگان این بیانیه سوء استفاده شرم آور رژیم ایران از مذهب برای تحقق اهداف و مقاصد شریرانه‌اش را محکوم کردند. بیانیه مذکور، رژیم ایران را متهم به تلاش برای تقسیم عراق و جداکردن استان های جنوب نمود. امضاء کنندگان این بیانیه که از رهبران عشایر، روحانیون، پزشکان، مهندسین، دانشجویان دانشگاه ها و سایر اقشار هستند، دست داشتن مجاهدین خلق در قتل شیعیان در جنوب عراق را رد کردند.
در برنامه ماوراء خبر الجزیره، جواد الحسناوی، معاون استاندار کربلاء گفت: ما اسناد و دلایل ونوارهایی در اختیار داریم که ثابت می‌کند این سپاه قدس بود که عملیات در کربلا را اجرا کرد و مردم را از روی ساختمان ها به گلوله می‌بست. برخی از این تک تیراندازها ایرانی بودند.
در رابطه با واکنش ها درباره برپایی تشکیلات عشایری جدید در جنوب عراق، تجمع جمهوری عراق به سرعت با صدور بیانیه‌یی حمایتش را از تجمع عشایر ملی مستقل اعلام کرد و با دخالت رژیم ایران در امور عراق مخالفت نمود.
شیخ لطیف السعیدی، فعال سیاسی عراقی, درباره بیانیه تجمع عشایر ملی مستقل, در محکومیت دخالت رژیم ایران در عراق گفت: این بیانیه یک واقعیت موجود است, زیرا که مردم عراق و بطور خاص مردم منطقه جنوب بدلیل عدم حضور رسانه‌ها از دست اداره اطلاعات رژیم ایران و مزدوران این رژیم در عراق که در حال حاضر در حاکمیت می باشند به تنگ آمدند. آنها در منطقه جنوبی گسترش یافتند, تلاش کردندکه زبان را تغییر بدهند, به ناموسها تجاوز کردند, و فحشاء را ترویج می‌کردند, مواد مخدر را توزیع می کردند, مردم را می کشتند, افسر خلبان را می کشتند. مزدوران رژیم ایران, در منطقه ما فساد را ترویج کردند.
وی افزود: موضوع بعدی که خیلی مهم است, نفت عراق است که از طریق مزدوران رژیم ایران به این کشور برده می شود و از آنجا به کشورهای دیگر صادر می شود و یا در تهران به فروش می رسد و درآمد آن صرف کسانی می شود که به ایران وابسته هستند.
شیخ لطیف السعیدی گفت: ما خواستار انتخابات هستیم نکته مهم این است که مردم عراق قضاوت کنند, بنحوی که انتخاباتی بدون سر نیزه خارجی و کنترل نیروهای شبه نظامی بر گزار شود. همان نیروهای شبه نظامی که از پشت مرزها و مشخصا از ایران به عراق آمده اند... چه کسی قانون را تصویب کرده است؟ قانون اساسی را با پول دادن به مردم به تصویب رساندند. مردم فقیر هستند و از بابت خود و خانواده خود ترس دارند. رژیم ایران قانون اساسی عراق را به تصویب رسانده است. رژیم ایران انتخابات عراق را برگزار کرده است.
وی افزود: ما به رژیم ایران می گوییم مزدوران و سربازانت را از عراق بیرون کن. رژیم ایران در همه چیز دخالت می کند, نه فقط در عراق بلکه در همه جای دنیا در خلیج, در بحرین در کشورهای دیگر و در همه جای دنیا دخالت می کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d4e02a0-3c61-487b-854d-41fec1d23e95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات