728 x 90

بيكارى,

بیکاری؛ خطر امنیتی و وحشت رژیم ایران

-

بیکاری
بیکاری
آخوند روحانی در صحبتهای روز 27تیر در کرمانشاه از حل بحران بیکاری خبر داد و بر طبل‌های تو خالی اشتغال کوبید، دروغ های آخوند روحانی آن‌قدر رسوا بود که مردم حاضر در آنجا، سخنرانیش را قطع کردند و در رابطه با بیکاری شعار دادند، طوری که آخوند روحانی به واکنش افتاد و به‌جای شنیدن حرف مردم گفت: «گوش نمی‌کنید و همان شعار قبلی‌تان را تکرار می‌کنید» . انگار نه انگار که هدف از سفر یک مقام مسئول به یک نقطه شنیدن حرفهای مردم است و نه زدن حرفهای خودش! اگر روحانی می‌خواست حرفهای خودش را بزند و به حرف مردم گوش ندهد، دیگر چرا بار سفر بسته، همانجا در تهران سخنرانی می‌کرد. البته از نظام ولایت‌فقیه انتظاری غیر از این هم نباید داشته باشیم. درست در همین روز (27تیر) محمدرضا ملکشاهی ِ راد، عضو مجلس ارتجاع از خرم‌آباد هم در مورد بحران بیکاری چنین حرفی زد: «روی سخنم با رئیس‌جمهور محترم است, جناب رئیس‌جمهور خرم‌آباد در تب بیکاری جوانان می‌سوزد, خیلی از خانواده‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند فقرا پابرهنه‌ها و مستضعفین, صاحبان اصلی انقلاب زیر پا دارند له می‌شوند, بیکاری امنیت روانی جامعه رو بخطر انداخته همواره شاهد خودکشی جوانانی در خرم‌آباد هستیم که به‌خاطر فقر و بیکاری دست به خودکشی می‌زنند... » .

بیکاری جوانان در استانهای غربی کشور روز به روز بیشتر می‌شود، کارگزاران نظام هم از ورود سیل خروشان جوانان بیکار به صحنهٴ جامعه وحشت دارند. نمونهٴ دیگر این ابراز وحشت‌ها اظهارات علی طیب نیا، وزیر اقتصاد آخوندهاست. او گفته: «حدود ۵ میلیون نفر دانشجوی در حال تحصیل و از متولدین ۳ دهه گذشته کشور آماده ورود به بازار کار کشور هستند که بدون رشد اقتصادی مستمر, امکان ایجاد اشتغال برای این تعداد جمعیت وجود ندارد» .

این آمار را خبرگزاری مهر آخوندی 27تیر زیر عنوان «موج بزرگ بیکاری در راه است» درج کرده و در ادامه هم به هشدارهای وزیر کشور آخوندها اشاره کرده و نوشته: «عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور هم اخیراً با هشدار نسبت به این‌که تا ۲۰ سال آینده ۱۶ میلیون بیکار داریم با اشاره به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و اشتغال تصریح کرد: با روند فعلی, ۳.۵ میلیون بیکار تا ۲۰ سال آینده ۱۶ میلیون نفر می‌شود» .

از این‌که ارقامی شبیه 16میلیون بیکار مربوط به همین روزهاست و نه 20سال آینده اگر بگذریم، نکته جالب این است که به‌جای وزیر کار، وزیر کشور آخوندها چنین آمارهایی می‌دهد و ابراز نگرانی می‌کند. علت هم روشن است، خود کارگزاران نظام هم بارها به آن اعتراف کردند که موضوع بیکاری برای آخوندها قبل از هر چیز یک موضوع امنیتی است و نه یک بحران اجتماعی ساده. چرا که سونامی لشکر میلیونی بیکاران و فارغ‌التحصیلان جویای کار قبل از هر چیز امنیت نظام ولایت را تهدید می‌کند و درست به همین دلیل است که از نابود شدن زیر «موج بزرگ» این سونامی به وحشت افتادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdf76340-998e-4344-8724-4c559e2a62a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات