728 x 90

طرح رژیم آخوندی برای تشدید فیلترینگ اینترنتی و بستن شبکه‌های اجتماعی

بستن شبکه های اجتماعی
بستن شبکه های اجتماعی
رژیم بحرانزده ولایت فقیه درمانده، در برابر موج اعتراضات مردمی و خطر قیام و فوران نارضایتهای اجتماعی، تنها راه را در تشدید و گسترش اقدامات سرکوبگرانه و مقابله با ارتباطات قیام آفرینان می‌یابد و گزارشها حاکی از تلاش و تقلای رژیم برای سانسور و فیلترینگ اینترنتی و بستن شبکه‌های اجتماعی است.

یک عضو مجلس رژیم اعتراف کرد، پس از قیام سراسری دیماه، فیلترینگ تلگرام به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رژیم رسیده و این تصمیم در شرف تحقق است و قرار است پیام‌رسانهای داخلی که توسط نهادها راه‌اندازی می‌شود جای آن را بگیرد.
رسانه‌های حکومتی گزارش دادند: حمیده زرآبادی در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیتهایی برای تلگرام در سال آینده اعلام کرد: بنا بر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.
این عضو مجلس رژیم گفت: درپی مشکلاتی که در جریان اعتراضهای دی‌ماه سال جاری داشتیم، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تلگرام را به‌طور دائم فیلتر کنند
وی با اشاره به مخالفت لفظی دولت آخوند روحانی با فیلترینگ گفت: انتظار این است که دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را با شفافیت به مردم اطلاع دهد و بگوید که چنین اتفاقی با وجود مخالفت دولت، در شرف تحقق است. نتیجه برخورد جدی نیروی انتظامی با ماهواره گسترش استفاده از ماهواره بود.
خریداری تجهیزات پیام‌رسانهای داخلی به‌طور کامل در انحصار دو شرکت وابسته به حاکمیت است و تا زمانی که این وضعیت حاکم باشد، کاربران نمی‌توانند به پیام‌رسانهای داخلی اطمینان و اعتماد کنند.
زرآبادی گفت: با وجود برخورد جدی انتظامی با ماهواره در عمل شاهد استفاده گسترده شهروندان از این تکنولوژی‌ها بودیم. این رویه قطعاً در مورد تکنولوژی‌هایی هم‌چون تلگرام نیز تکرار خواهد شد...

در همین رابطه خبرگزاری حکومتی انتخاب گزارش داد، خرم‌آبادی دبیر ارگان موسوم به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، گفت: در آستانه سال 97، اتفاق‌نظر بی‌نظیری بین مسئولان برای قطع تسلط و نفوذ دشمن بر فضای مجازی کشور ایجاد شده است و به‌زودی شاهد تحول عظیمی در خصوص نجات فضای مجازی از سلطه و نفوذ برخی از شبکه‌های اجتماعی بیگانه و مهاجرات مردم از شبکه‌های خارجی به شبکه‌های داخلی خواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44eed109-a1e2-434a-9f40-1237a8ca8065"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات