728 x 90

فضیحت مصاحبه هراس‌آلود آخوند روحانی در واکنش به قیام سراسری مردم ایران

قیام سراسری مردم ایران
قیام سراسری مردم ایران
آخوند روحانی در مصاحبه با تلویزیون حکومتی هدف از اقدامات سرکوبگرانه و اعمال سانسور در شبکه‌های اجتماعی را فراهم کردن امنیت برای حکومت آخوندی اعلام کرد.

آخوند روحانی: اعتراض اشکال نداره، انتقاد هم اشکال نداره، حتی تو خیابون آدم بیاد در چارچوب قانون تظاهراتی هم انجام بده اشکال نداره، اما آن چیزی که مردم را نگران میکنه ناامنی است، آن چیزی که مردم را نگران میکنه تنشهای بی‌مورد در جامعه هست...

نوسانات جزیی تو بعضی از مسایل ممکنه در یک مقطعی پیش بیاد تمام بشه، اما اینها یه وقتی ممکنه یه آنفولانزا بیاد یه مسأله‌یی را برای دام ما ایجاد کنه. یک روز ممکنه یه مسأله‌یی پیش بیاد یک نوساناتی ایجاد بکنه، اما هدف ما آرامش مردم هست،

وقتی برخی از شبکه‌های فضای مجازی ما به‌دلیل حوادث و اعتراضات و اغتشاشاتی که تو چند روزه اتفاق افتاده بود به‌طور موقت تعطیل شد من همه تلاشم در این زمینه گذاشتم برای این‌که زودتر این فضا باز بشه.

مجری: خیلی‌ها هم باهاتون شوخی کردند گفتند که قرار بود که دست روی دکمه فیلترینگ نره ولی رفت.

روحانی: خب برای چند روز رفت خب هر چیزی ممکنه در یک مقطعی به‌دلیل اضطرار این کار انجام بگیره اما نگذاشتیم دائمی بشه خب بعضی‌ها ممکنه تو ذهن شون این بود که این کار ما دنبال یک بهانه بودیم برای این‌که بعضی از شبکه‌ها رو برای همیشه ببندیم اینچنین نیست تلاش ما اینه که مردم در این فضا بتونند استفاده کنند.

رئیس‌جمهور رژیم همچنین غارت اموال مردم توسط مؤسسه‌های حکومتی را متوجه خود مردم دانست و از غارتشدگان خواست که دیگر به خیابان نیایند چرا که او قول می‌دهد مشکل را دنبال کند.

مجری: بسیاری به برنامه ما یا به صفحات ما مراجعه می‌کنند می‌گن که بالاخره مردم چه کنند مردم بیچاره‌ای که پولهای کوچولو کوچولوشون رو بردن در این صندوق های مالی اعتباری گذاشتن آقای رئیس‌جمهور کاری ندارم مجوز داشتن یا نداشتن دولت مسئوله یا نه؟ و این مردم چیکار باید بکنن؟

روحانی: ببینید برخی از این صندوق های ا عتباری البته بی‌مجوز بودند و شروع به کار کردند مربوط هم به امروز نیست و از دهه هشتاد این صندوقها شروع بکار کردن حالا با مجوز یا بی‌مجوز...

خوب اینهابرای این‌که جذب بکنند پول رو قول سود بالا دادند برخلاف مقررات و خوب نمی‌خوام بگم مردم تقصیر دارن میخوام به مردم بگم حواسشون لااقل از امروز به بعد جمع باشه...

مجری: پس اونهایی که الآن در خیابانها مقابل مؤسسات اعتباری اعتراضشان را بیان می‌کنن با نقل شما باید آرام باشن که دولت پولشان را پرداخت خواهد کرد؟

روحانی: من حتماً می‌خوام به مردم قول بدم که این جور نیست که دولت به فکر اونها نباشه دولت به یاد اونها نباشه فراموش بکنن و بخوان بیان تو خیابون که به ما بگن ما فراموش نکنیم، حتماً ما فراموش نمی‌کنیم همونطوریکه تا حالا قدم‌هایی که ما ورداشتیم برمبنای این نبوده که مردم اعتراض کنند البته مردم حق دارن اعتراض بکنن اشکالی نداره به اعتراض مردم برمبنای وظیفه ما بوده حادثه‌یی رخ داده این حادثه رو ما باید بتونیم حلش بکنیم معضل مردم رو حل بکنیم میلیون ها خانواده گرفتار بودن بحث یک نفر دو نفر نبوده.

مجری: بیش از ۲۰-۳۰میلیون خانواده درگیر این ماجرا هستن آقای دکتر!

روحانی: ۲۰-۳۰میلیون خانواده.
مجری: نه

روحانی: ۲-۳میلیون خانواده گرفتار این مسأله بودن ۹۸٪ تقریباً ما می‌تونیم بگیم حل شده مشکل شون در حد امکان دولت و بقیه هم ما دنبال خواهیم کرد من می‌خوام به مردم قول بدم که ما این مسأله رو دنبال می‌کنیم.

آخوند روحانی درباره معضلات آلودگی هوا در تهران و گرد و غبار در مسائل نیز جوابهای سربالا داد و حل همه آنها را به بعد موکول کرد. وی همچنین وضعیت وخیم مسکن مهر را متوجه دولت احمدی‌نژاد کرد و گفت:
ببینیدمسکن مهر بیرون شهر ساخته شده، امکانات خدمات رسانی نداره، یعنی آنجا نه آب هست، نه برق هست، نه مدرسه است، نه کلانتری هست، نه اتوبوس هست، نه جاده است. الآن مسکن مهر تو دولت یازدهم یک بخش بزرگی از امکانات دولت، تلاشهای وزارت راه و شهرسازی و مسکن، اینها برای همین بود که این مسکن مهر را بتوانند تکمیل بکنند، برق رسانی بکنند، گاز رسانی بکنند، جاده درست کنند. نه فاضلاب داره، نه چیزی داره. این‌که یک قوطی را ما درست کنیم به نام مسکن، این‌که نمیشه مسکن.

مصاحبه تلویزیونی آخوند حسن روحانی با اعتراضات مهره‌های باند او مواجه شد. صادق زیباکلام گفت: با این مصاحبه، روحانی هر بار بخشی دیگر از رأی خود را از دست می‌دهد.
وی افزود: فضا به‌شدت علیه روحانی شده و شکاف عمیقی میان او و واقعیت‌های جامعه ایران به وجود آمده است. روحانی در گفتگوهای تلویزیونی، از دامنه سرخوردگی‌ها کم نکرده است.

یک رسانه باند روحانی نیز نوشت: تأکید روحانی بر اوضاع خوبِ درآمد ارزیِ دولت (اشتباه بود)، طبیعتاًً مخاطب باور نمی‌کند که بازار ‏نوسانی ندارد. در سؤال آلودگی هوا‏ نیز، روحانی وعدهٴ احیاء ۲۵۰۰۰۰کامیون فرسوده با کامیون نو در ۳سال ‏آتی را داد که خوش‌بین‌ترین کارشناسان هم محقق‌شدن آن را بسیار دشوار می‌دانند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97d9b0d1-fdd3-4e39-99d1-f85397f0fa13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات