728 x 90

فاکس نیوز: مریم رجوی می‌گوید:‌ تغییر رژیم ایران در دسترس است

فاکس نیوز - قیام ایران
فاکس نیوز - قیام ایران
قیام ایران که امروز وارد چهارمین روز خود شده است هم‌چنان در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی است. فاکس‌ نیوز شب گذشته گزارشی از این قیام پخش کرد و به‌نقل از خانم مریم رجوی تأکید کرد که خواست مردم ایران سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم است.

بخشهایی از گزارش فاکس نیوز:
اپوزیسیون ایران می‌گوید تظاهراتهای ضددولتی در حال گسترش بوده است. شورای ملی مقاومت ایران از تظاهراتهای شجاعانه در خیابانها دلگرم شده است، این کلیپ، ویدئویی است که آنها می‌گویند از شبکه‌های اجتماعی است و نشان می‌دهد تظاهرکنندگان ضد رژیم تصویر علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران را پاره می‌کنند.
این مقابله جویی بسیار آشکار به‌طور واقعی تاکنون در ایران دیده نشده است و می‌تواند در حال گسترش باشد.
اپوزیسیون ایران گفت:‌ حداقل در 31شهر ایران تظاهراتهای بسیار بزرگ مردمی علیه رژیم برگزار شده است و بعضی از تظاهرکنندگان شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران داده‌اند و گفته‌اند دیکتاتور باید برود.
تظاهرات هواداران رژیم که در مقابله با این تظاهراتها برگزار شده است مقاومت ایران را مقصر تظاهراتهای ضد رژیم معرفی کرده است.
این وضعیت تا کجا می‌تواند پیش برود؟

ربکا هاینریکس عضو ارشد انستیتو هادسون از واشینگتن می‌گوید:‌
«نارضایتی بسیار بزرگی در میان مردم ایران وجود دارد و این مسأله در حال جوشش بوده و گاها بیرون می‌زده است. یک جنبش هوادار دموکراسی در ایران وجود داشته است و این جنبش علیه ملاها و کنترل آنها بوده است و اینها افراد بسیار شجاع هستند که علیه دولت تظاهرات می‌کنند زیرا این دولتی است که تظاهرکنندگان را زندانی می‌کند. دولتی است که دارای پلیس به‌اصطلاح ارشاد هست که به‌صورت زنان ایرانی اسید میپاشد. تظاهرکنندگان مردم بسیار شجاعی هستند که از این رژیم خسته شده‌اند که با مشت آهنینی با مردم برخورد کرده است. لذا این کار بسیار عالی است که پرزیدنت ترامپ حمایت خودش را از تظاهرکنندگان نشان داده است»

در میان این تظاهرکنندگان هواداران مریم رجوی هستند، او پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران است و در یک پیام ویدئویی اقدمات شجاعانه تظاهرکنندگان را مورد ستایش قرار می‌دهد.

مریم رجوی می‌گوید: «مردم ایران خواهان سرنگونی دیکتاتوری مذهبی حاکم هستند. این حق آنهاست که این رژیم سرکوبگر را سرنگون کنند و من تأکید دارم که تغییر رژیم در ایران در دسترس است».

مجری فاکس نیوز: من با مریم رجوی وقتی در پاریس بودم مصاحبه داشتم. پیام او چه طنینی در کاخ سفید خواهد داشت؟

تحلیلگر ربکا هاینریکس:‌ فکر می‌کنم پیام او طنین خواهد داشت. فکر کنم هوشمندانه‌ترین اقدامی که دولت ترامپ انجام داده این است که بین مردم ایران و رژیم ایران فرق قائل شده است.

رژیم ایران از تروریسم در خارج حمایت می‌کند و روحانی رئیس‌جمهور این رژیم کسی نیست که بتوان او را مدره نامید اگر ‌چه مقامهای سابق دولت اوباما چنین تصور می‌کردند.

حکومت ایران موشکها را آزمایش کرده که مغایر قطعنامه‌های سازمان ملل بوده و کماکان به حمایت از حزب‌الله و رساندن کمک مالی به تروریسم و هم‌چنین به حمایت از رژیم بیرحم اسد ادامه داده است.

مردم ایران از انزوا خسته شده‌اند خسته‌اند، از سرکوب رژیم ایران خسته شده‌اند و بنابراین آنچه دولت ترامپ می‌تواند انجام بدهد کاریست که دولت اوباما نتوانست انجام بدهد یعنی از مردم ایران حمایت کند، از جنبش حامی دموکراسی حمایت کند و بیش‌از‌پیش رژیم را منزوی بسازد.

به این رژیم کمک مالی نرسانید و آن را منزوی کنید. این امر باعث تسریع جنبش حامی دموکراسی خواهد شد.

بنابراین کاری که دولت ترامپ می‌کند این است که یک رویکرد کلی با ایران دارد و به‌دنبال راههایی است که برای این رژیم دردآور باشد و از جنبش حامی دموکراسی که در ایران هست حمایت و با آن ابراز همبستگی کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f4cee3a9-0217-4608-8cd2-65f8066cf385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات