728 x 90

سپاه پاسداران از ارسال هلیکوپتر برای خاموش کردن آتش تالاب میقان خودداری کرد + فیلم

تالاب میقان  - قبل و بعد از آتش سوزی
تالاب میقان - قبل و بعد از آتش سوزی
بنا‌ به گزارشهای منتشر شده یک سرکرده ارشد سپاه پاسداران گفت درخواست ستاد بحران از سپاه پاسداران برای اعزام هوایپما و هلکوپتر برای خاموش کردن آتش تالاب میقان با واکنش منفی سپاه مواجه شده و تا این لحظه از اعزام هواپیما برای خاموش کردن حریق تالاب میقان در اراک خودداری کرده‌اند. بنا‌ به این گزارش سپاه پاسداران به ستاد بحران گفته است هزینه‌های مربوط به استفاده از این خدمات باید به حساب شرکت هواپیمایی پویا متعلق به سپاه پاسداران واریز شود تا هواپیما و امکانات مربوطه برای خاموش کردن آتش اعزام شود. گفته می‌شود سپاه در این آتش‌سوزی دست داشته تا به بزرگترین منبع سولفات سدیم کشور دست یابد؟

لازم به یادآوری است حدود 50هکتار از تالاب کویری میقان اراک که یکی از زیستگاههای بین‌المللی پرندگان مهاجر است از نیمه‌شب (پنجشنبه) طعمه آتش شد اداره کل محیط‌زیست رژیم در استان مرکزی روز جمعه اعلام کرد: به‌دلیل آتش‌سوزی گسترده در تالاب میقان و تغییر جهت وزش باد به سمت اراک از ساعت ۱۲امروز کیفیت هوای اراک به‌صورت لحظه‌ای در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است. تالاب کویری میقان اراک با پیشینه 2هزار ساله، از مجموعه‌های کم نظیر زیستگاهی در کشور و خاورمیانه است که به‌عنوان یکی از زیستگاههای بین‌المللی پرندگان مهاجر و گنجینه‌ای ارزشمند از سرمایه‌های طبیعی و تنوع زیستی مطرح است. این تالاب در 15کیلومتری شمال شرقی اراک واقع شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb452bc9-ba20-404b-a93e-542907b5f418"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات