728 x 90

اعتراف رسانه‌های حکومتی: یک سبد یلدایی، حدود ۱۲۰هزار تومان تمام می‌شود

شب یلدا
شب یلدا
خبرگزاری مهر آخوندی به گرانی اجناس در شب یلدا اعتراف کرد و نوشت:‌ «یک سبد یلدا با محاسبه یک کیلو هندوانه ۳۰۰۰تومانی، یک کیلو آجیل ۶۸۰۰۰تومانی، یک کیلو سیب ۴۰۰۰تومانی، خرمالو ۵۰۰۰تومانی، شیرینی ۱۵۰۰۰تومانی، پرتقال ۳۰۰۰تومانی و انار ۸۰۰۰تومانی ۱۰۸هزار تومان است. این منبع افزود:‌ خرید یک سبد یلدایی، چیزی حدود ۱۲۰هزار تومان تمام می‌شود.

این منبع افزود: اگر ‌چه رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار، نرخ آجیل شب یلدا را منطبق با بررسیهای کارشناسی اتحادیه، برای هر کیلوگرم ۳۸تا ۵۵هزار تومان در عمده فروشیها اعلام کرده است، بررسیهای میدانی حکایت از آن دارد که در خرده فروشیها نرخ آجیل ۵۰تا ۸۰هزار تومان، بسته به کیفیت و اقلامی که در آن مخلوط شده، متغیر است.

آنگونه که بررسیهای میدانی نشان می‌دهد، قیمت هر کیلوگرم شیرینی خشک و ‌تر، بسته به نوع و کیفیت آن، ۱۵تا ۲۲هزار تومان متغیر است و بر اساس گفته رئیس اتحادیه قنادان، نرخ ها نسبت به قبل از مراسم شب یلدا، افزایشی نداشته است.

بررسیهای میدانی نشان می‌دهد قیمت برخی از انواع میوه که مختص مراسم شب یلدا است، با افزایش مواجه شده به‌نحوی که هر کیلوگرم انار طی روزهای گذشته با افزایش حداقل ۲۰۰۰تومانی مواجه شده است. بر این اساس هر کیلوگرم انار مرغوب ۷۰۰۰تا ۱۲۰۰۰تومان به فروش می‌رسد؛ ضمن این‌که هر کیلوگرم خرمالو نیز مطابق با کیفیت، بین ۷تا ۹هزار تومان عرضه می‌شود. هندوانه جنوب ۲۰۰۰تا ۳۵۰۰تومان، پرتقال تامسون جنوب ۸۰۰۰تومان، پرتقال تامسون شمال ۲۵۰۰تا ۴۰۰۰تومان، خیار ۳۲۰۰تومان، نارنگی جنوب ۴۸۰۰تومان و سیب قرمز ۳۵۰۰تا ۵۰۰۰تومان عرضه می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edd97dd0-c967-48c1-9346-481c16fb8f2d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات