728 x 90

یک مقام کاخ سفید کره شمالی را مسؤل حمله هکری واناکرای دانست

حملات سایبری
حملات سایبری
به گزارش خبرگزاری رویتر دولت آمریکا به‌طور رسمی کره شمالی را مسؤل حمله هکری واناکرای به نهادهای همگانی و دولتی در کشورهای مختلف جهان، دانست. بنا‌ به این گزارش تام باسرت، مشاور امنیت امور داخلی، رئیس‌جمهوری آمریکا، این موضوع را مطرح کرده‌ است. وی در مقاله‌یی در وال استریت ژورنال نوشت «این حمله گسترده بوده و میلیاردها دلار هزینه بر جای گذاشته ‌است؛ و کره شمالی مستقیماً در آن دست داشته است».

باج‌افزار «واناکرای» سازمانها، مؤسسات و نهادهای مختلف از بیمارستانها، بانکها، مغازه‌ها تا مدارس و اداره‌های دولتی را هدف قرار داده و گفته شده بود به‌دنبال باج‌گیری از کاربرانی‌ست که رایانه‌های آنها آلوده شده‌است.

باج‌افزار واناکرای نخست در اوکراین رویت شد و آن‌طور که به نظر می‌رسید حمله آن عمدتاً متوجه رایانه‌هایی‌ بود که با نسخه‌های قدیمی و روزآمد نشده مایکروسافت کار می‌کردند. شرکت مایکروسافت نیز نرم‌افزارهایی ترمیمی برای کمک به جلوگیری از شیوع این باج‌افزار ارائه کرد.

در حال حاضر گفته می‌شود این باج‌افزار در آغاز انتشار خود به بیش از ۳۰۰هزار رایانه در ۱۵۰کشور جهان حمله کرده‌ است.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک مقام دولتی که نامش فاش نشده می‌گوید ایالات متحده «با اطمینان بسیار زیاد» معتقد است هکرهایی با نام «گروه لازاروس» که تحت حمایت دولت کره شمالی قرار دارند، پشت این باج‌افزار بودند.

مقام‌های آمریکایی معتقد هستند «گروه لازاروس» همان گروهی‌ست که حملات سایبری به شرکت سونی در سال ۱۳۹۳ را هدایت کرده‌ است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f06e183b-5d7d-42ec-aa2a-8dd745cd6741"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات