728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار سوريه,

پاسدار حسین همدانی یکی از بالاترین فرماندهان خامنه‌ای در سوریه به هلاکت رسید (سوابق)

-

پاسدار حسین همدانی
پاسدار حسین همدانی
بنا‌ به اعلام سپاه پاسداران پاسدار حسین همدانی در جریان یک درگیری در حومه شهر حلب در سوریه در تاریخ 16مهرماه 94 بهلاکت رسیده است.
وی سرکرده نیروهای متجاوز رژیم در سوریه بود و به کشتار مردم و آزادیخواهان این کشور اشتغال داشت که در کمین افتاد و بدرک واصل شد.

سوابق پاسدار حسین همدانی:
حسین همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه پاسداران منطقه غرب به‌ویژه در استان همدان و کردستان بود. این پاسدار جنایتکار یکی از فرماندهان سپاه در کشتار مردم کردستان به‌شمار می‌رود.
 
- پاسدار حسین همدانی در جریان عملیات کبیر فروغ جاویدان یکی از اصلیترین فرماندهان سپاه در منطقه اسلام‌آباد غرب بود و در این درگیریها حضور داشت.
 
- پاسدار همدانی فرمانده لشکر16 به‌اصطلاح قدس گیلان بود که در جریان عملیات موسوم به کربلای 4 و 5هزاران جوان ایرانی را در جبهه‌های جنگ به کشتن داد.
 
- در جریان قیام سال 88 این پاسدار جنایتکار فرماندهی سپاه ضدمحمد رسوال الله در تهران را برعهده داشت. وی یکی از اصلیترین فرماندهان سرکوب این قیام و یکی از آمران دستگیری و قتل و شکنجه تظاهر کنندگان بود. در این دوره بازداشت و بازجویی و اعتراف‌گیری و شکنجه تظاهرکنندگان تحت نظر این ارگان سرکوبگر صورت می‌گرفت. پاسدار همدانی در 18 تیرماه سال 88 با تأیید نقش بسیج ضدمردمی در سرکوب اعتراضات و دستگیریهای گسترده گفته بود: آن‌قدر اطلاعات و اعتراف از اغـتـشاشگران به دست آمده که اگر تا مدتها همه رسانه‌ها بسیج شوند، نمی‌توان تمام این اعترافها را به مردم انتقال داد.
 
- اتحادیه اروپا به‌دلیل نقش سرکوبگرانه، این پاسدار را در لیست تحریمهای خود قرار داد. اتحادیه اروپا با انتشار لیست 80نفره‌ای که نام حسین همدانی نیز در آن لیست گنجانده شده بود این پاسدار جنایتکار را تحریم کرد.
 
- پاسدار همدانی خود در گزارشی که توسط خبرگزاری پاسداران منتشر شد اعلام کرد که در جریان قیام سال 88 بیش از 830نفر قطع نخاع شده‌اند. این اعتراف بیانگر جنایتهای گسترده سپاه پاسداران بود.
 
- بنا‌ به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال در شهریورماه 1392 پاسدار حسین همدانی با تأسیس یک قرارگاه آموزشی در 24 کیلومتری حومه تهران اقدام به آموزش نیروهای تروریستی برای اعزام به سوریه نمود.
 
- در جریان شلیک چهار موشک به قرارگاه اشرف در دیماه سال 1390 پاسدار حسین همدانی شخصاً برای شناسایی و زمینه‌سازی حمله به محل رفته بود. این موضوع را خود وی در مصاحبه با یک رسانه سپاه پاسداران موسوم به قدس اعلام کرده بود.

 

 شورای ملی مقاومت ایران با صدور اطلاعیه‌ای در مهرماه سال 1393 نقش پاسدار همدانی و دخالتهای رژیم در سوریه را برملا کرد.
 
در این اطلاعیه آمده بود رژیم آخوندی در واکنش به تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به گسترش دخالتهایش در کشورهای منطقه می‌پردازد.
 
بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت تمامی تحرکات در سوریه بایستی زیر نظر شخص خامنه‌ای انجام شود و این دستورات به وسیله نیروهای موجود در سوریه از جمله سپاه قدس به مورد اجرا در آید... هم‌اکنون پاسدار حسین همدانی در سوریه مستقر شده و از نزدیک همه تحرکات را زیر نظر دارد.
 
بنا‌ به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس حسین همدانی یکی از برجسته‌ترین فرماندهان سپاه پاسداران بوده و مسئولیتهای وی در سپاه به‌صورت زیر درج کرده است:
1 ـ فرمانده لشکر 32 (ضد) انصارالحسین استان همدان
2 ـ فرمانده لشکر 16 (موسوم) به قدس استان گیلان
3 ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس
4 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
5 ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
6 ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
7 ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران
8 ـ جانشین سازمان بسیج
9 - فرمانده سپاه (ضد) محمد رسول‌الله تهران
 
بی‌تردید هلاکت پاسدار حسین همدانی به‌عنوان اصلی‌ترین فرمانده خامنه‌ای در سوریه ضربه اساسی به دخالتهای نظامی رژیم در کشورهای منطقه است..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56e6f4b9-d0a3-483d-ac17-5fcbddb5471a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات