728 x 90

یک عضو کنگره آمریکا خواهان تحقیق درباره تضعیف گروه ضد حزب‌الله توسط اوباما شد

یک عضو کنگره آمریکا خواهان تحقیق درباره تضعیف گروه ضد حزب‌الله توسط اوباما شد
یک عضو کنگره آمریکا خواهان تحقیق درباره تضعیف گروه ضد حزب‌الله توسط اوباما شد
رابرت پِتینجِر یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از کنگره خواست گزارشی را مورد بررسی قرار بدهد که دولت باراک اوباما به‌عملیات قاچاق مواد مخدر حزب‌الله و عملیات پولشویی آن کارت عبور آزاد داد تا به این وسیله در رسیدن به توافق برجام با رژیم ایران کمک شود.

فاکس نیوز در گزارشی نوشت: ، قانونگذار ایالت کارولینای شمالی، پس از انتشار گزارش تازه پولیتیکو در نامه‌یی به تِرِی گاودی، رئیس کمیته ناظر بر فعالیت دولت در مجلس نمایندگان، نوشت: «این افشاگریها شوکه‌کننده و خشم برانگیز است.»

رابرت پِتینجِر در نامه انتقادی علیه دولت باراک اوباما می‌نویسد: «این همان دولتی است که یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار پول نقد را برای باج به رژیم ایران داد. پیوند فزاینده میان سازمانهای تروریستی و کارتل‌های مواد مخدر در آمریکای لاتین با توجه به منافذ مرزهای جنوبی ما تهدیدی خطیر برای امنیت ملی آمریکا است.»

پولتیکو پیشتر نوشته بود: دولت اوباما در حالی که سخت می‌کوشید با رژیم ایران به توافق هسته‌یی برسد، به‌طور پنهانی تلاش‌های «اداره مبارزه با مواد مخدر» دولت آمریکا را در هدف گرفتن تروریست‌های مورد حمایت این رژیم در گروه حزب‌الله لبنان ناکام گذاشت.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا از سال ۲۰۰۸ در «پروژه کاساندرا» قاچاق مواد مخدر و اسلحه، پولشویی و دیگر فعالیتهای مجرمانه حزب‌الله را، که سالانه بر یک میلیارد دلار بالغ می‌شد و بخشی در داخل آمریکا اتفاق می‌افتاد، ردیابی می‌کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e79eb9e-cdfa-4e96-89c7-883f05f49502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات