728 x 90

یورو ریپورتر: فراخوان به تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام ۶۷توسط نمایندگان پارلمان اروپا

فراخوان به تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام 67
فراخوان به تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام 67
شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در گفتگو با یورو ریپورتر، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند و خواستار تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام 67شدند.
پاول تلیچکا نایب‌رئیس پارلمان اروپا تأکید کرد پارلمان اروپا باید پیام قاطعی به بنیادگراهای حاکم بر ایران بدهد.

یورو ریپورتر در گزارشی از کنفرانس در پارلمان اروپا با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی در آستانه روز جهانی حقوق‌بشر، با شماری از نمایندگان پارلمان اروپا که در این کفنرانس شرکت کرده بودند درباره نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی و هم‌چنین دخالتهای تروریستی رژیم در کشورهای منطقه و فعالیتهای موشکی مصاحبه کرد.
ای یو ریپورتر ابتدا قسمتی از سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت مبنی بر این‌که رژیم آخوندی در مقابل بی عملی جامعه بین‌المللی در حسابرسی از رفتار مخرب این رژیم یا دادن امتیاز از سوی کشورهای غربی، ماجراجوئیهای خود را افزایش خواهد داد، پخش کرد
پاول تلیچکا نایب‌رئیس پارلمان اروپا از جمهوری چک درباره اقداماتی که پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا در قبال نقض حقوق‌بشر در ایران باید انجام بدهند گفت:
ما باید فروختن ارزشها و اصولمان را متوقف کنیم ما سازش کردن هایمان را که کاملاً غیرمشروع است باید متوقف کنیم و با این کار سیاست خارجی ما و ابعاد حقوق‌بشری آن قویتر خواهد شد به‌نحوی که بسیاری از افرادی که در ایران یا سایر نقاط سرکوب شده‌اند افرادی که به‌طور روزانه حقوق‌بشر آنان نقض می‌شود افرادی که زندانی شده و افرادی که اعدام شده‌اند از حمایتی قاطعتر و قویتر و مستمر از جانب ما اعضای پارلمان برخوردار شوند.
نایب‌رئیس پارلمان اروپا تأکید کرد نمایندگان پارلمان اروپا باید پیام قاطعی به به بنیادگراهای حاکم بر ایران بدهند.
یورو ریپورتر سپس با پخش قسمت دیگری از سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت درباره ضرورت حسابرسی از رژیم به‌خاطر قتل‌عام 67، به گفتگو با ایوان استفانیچ نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی درباره اقدامات ضرورتی برای پیگیری قتل‌عام 67می پردازد.
وی می‌گوید: یک قتل‌عام سیاسی در 1988 انجام شده که بیش از 30000نفر قتل‌عام شده‌اند که نیازمند تحقیق بین‌المللی است.
که از جمله شامل سازمان ملل باشد که به نظرم شروع کرده است. ولی اتحادیه اروپا نیز باید هرچه بیشتر در این کار وارد شود و من از کمیسیون اروپا می‌خواهم که بیشتر در آن درگیر شود.
ایوان استفانیچ می‌افزاید: من دلگرم شده‌ام که نمایندگان هرچه بیشتری با اپوزیسیون ایران که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند همکاری می‌کنند و نمایندگان بیشتری از گروههای سیاسی درگیر این موضوع شده‌اند.
ژوزه ایناسیو فاریا - نمایندهٴ پارلمان اروپا از پرتغال به یورو ریپورتر درباره روابط تجاری اتحادیه اروپا با رژیم آخوندی به‌رغم نقض فاحش حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی گفت:‌
ما نمی‌توانیم این تجارت را به‌طور معمول با (رژیم) ایران ادامه دهیم ما باید آن را متوقف کنیم ما باید از مقامات رژیم ایران بخواهیم که شلاق زدن را متوقف کنند متهم کردن را متوقف کنند و کشتن شهروندانشان را متوقف کنند اینها باید متوقف شوند. ما نمی‌توانیم با حکومتی که به ارزشهای ما احترام نمی‌گذارد مذاکره کنیم
ژرار دوپره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا به یورو ریپورتر گفت:
وضعیت (ایران) من‌را نگران می‌کند و غیرقابل‌قبول است. ما بیش از 200پارلمانتر اروپایی هستیم که علیه رژیم آخوندها اعتراض می‌کنیم. این رژیم در زمینه اعدام‌ها، از جمله اعدام نوجوانان، بدترین رژیم دنیاست. رژیمی است که حق آزادی تجمع، آزادی عقیده، برابری زن و مرد... و (حقوق) اقلیتها را رعایت نمی‌کند. این رژیم تلاش دارد سایر کشورهای منطقه را بی‌ثبات سازد و به‌طور غیرقانونی... در سوریه، عراق و سایر نقاط منطقه دخالت می‌کند... از این‌رو ما از مقاومت ایران که خواهان سرنگونی این رژیم است، حمایت می‌کنیم.
یورو ریپورتر در ادامه این گزارش بخشهایی از سخنرانی خانم آنتئا مکینتایر نماینده پارلمان و نایب‌رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان در محکومیت نقض حقوق‌بشر و در حمایت از مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را پخش کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3556769b-4f03-4c68-a613-a32af6d04b88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات